UPC: nové ceny za služby největší kabelové televize se odvinou od sazby daně z přidané hodnoty a od oborové inflace.
Praha, 26.11.2003. Společnost UPC Česká republika, a. s. (dále UPC nebo společnost) dnes sdělila, že v těchto dnech rozesílá předplatitelům svých služeb, které zahrnují kabelovou televizi, širokopásmový internet chello a digitální satelitní televizi UPC Direct, oznámení o cenách pro rok 2004.
„Chceme, aby naši zákazníci byli informováni o nových cenách za jednotlivé služby s dostatečným předstihem a v žádném případě nebyli na konci roku postaveni před hotovou věc,“ říká v této souvislosti Robert Kacovský, provozní ředitel UPC a dodává: nebudeme-li nuceni promítnout do cen zvýšenou sazbu daně z přidané hodnoty, pak pohyb cen u standardních nabídek za kabelovou televizi, a u UPC Direct se bude v průměru pohybovat okolo 5 %.
chello: cena se nemění – bude do ní pouze promítnuta zvýšená sazba DPH z 5 % na 22 %
První a v poslední době nejpopulárnější službou UPC je širokopásmový internet chello. Cenu za jeho tři varianty chello classic, chello plus a chello professional společnost zvyšovat nebude. Ovšem stejně jako ostatní poskytovatelé internetu bude nucena promítnout do konečné ceny zvýšení sazby daně z přidané hodnoty (dále DPH) z 5 % na 22 %. Ceny za chello budou proto v příštím roce následující:
Ceny, které bude společnost UPC Česká republika, a. s., aplikovat po zvýšení DPH na 22 % od 1 ledna 2004. | ||
---|---|---|
Internetová nabídka | Současná cena (5 % DPH) | Nová cena (22 % DPH) |
chello classic (256/96) | 1080 Kč | 1255 Kč |
chello plus (512/128) | 1480 Kč | 1720 Kč |
chello professional (768/256) | 3999 Kč | 4647 Kč |
Cena za internetovou službu chello i nadále zůstane jednou z nejvýhodnějších na trhu
Ceny za kabelovou televizi: možnost navýšení DPH z 5 % na 22 % není vyloučena UPC v současné době informuje své předplatitele o navýšení daně z přidané hodnoty (DPH), která má od 1. 1. 2004 vzrůst u kabelových televizí z 5 % na 22 %. V této souvislosti společnost upozorňuje na poslední legislativní návrhy, které předpokládají, že DPH se od ledna 2004 opět vrátí na původních 5 %. UPC bude v každém případě účtovat v lednu roku 2004 cenu odpovídající zařazení služby do snížené sazby DPH. V případě, že zdanění služeb kabelové televize zůstane v základní 22% sazbě, společnost doúčtuje v únoru rozdíl cen zpětně.
Do základní nabídky Klasik kabelové televize budou zařazeny dva nové TV kanály (Klub a Extreme Sports): ceny nabídek kabelové televize budou upraveny na základě oborové inflace
Vůbec nejrozšířenější službou UPC je kabelová televize nabízená ve variantách Mini (redukovaná nabídka) a Klasik (základní nabídka). Ke službě Klasik a v některých oblastech i ke službě Mini lze dokoupit prémiový kanál HBO (předplatitel automaticky získá i kanál HBO2) a Private Gold.
Cena za redukovanou nabídku se zvýší o 4 % s tím že případně dále vzroste v souladu s novou sazbou DPH.
Cena za na základní nabídku Klasik se navýší o 5 %, s tím, že opět případně ještě vzroste v souladu s novou sazbou DPH.
Nové TV kanály: Club a Extreme Sports přidané do základní nabídky Klasik
Zákazníkům, kteří si předplácejí základní nabídku Klasik, nabídne společnost jako výraz poděkování za to, že setrvají u této služby dva nové TV kanály.
První z nich se jmenuje Club. TV kanál Club má co nabídnout především ženám. Přináší praktické rady, jak se stát a být krásnou, pořady o kosmetice, životním stylu, vaření, domově a třeba i o péči o zahradu. Club vysílá 24 hodin denně. Přibližně 25 % pořadů uvedeme v české verzi, zbytek bude zatím vysílán v angličtině.
Další z nich je TV kanál Extreme Sports. Jde o jediný televizní program na světě, který je kompletně věnován neobvyklým a adrenalinovým sportům a životnímu stylu těch, kteří se jim věnují. Nabídne především reportáže, pohledy do zákulisí netradičních sportů, přenosy ze světových závodů a informace o aktuálním životním stylu spjatém se sportem. Vysílá 24 hodin denně v angličtině.
Prémiové TV kanály: HBO a HBO2, Private Gold: ceny se nemění
Cena za prémiové kanály HBO+HBO2 a Private Gold zůstává v roce 2004 beze změny a případně se do ní promítne nová sazba DPH.
V případě současného odběru HBO+HBO2 a Private Gold je účtována sleva ve výši 50 Kč.
UPC do cen za redukovanou a základní nabídku kabelové televize promítá nezbytnou částku spojenou s růstem oborové inflace (např. autorské poplatky či cena za dodavatelské práce) a s minulými a očekávanými ekonomickými změnami, např. cenami za energii a pohonné hmoty. Není totiž v silách společnosti, aby všechny zvýšené výdaje v příštím roce beze zbytku pokryla z vlastních zdrojů.
UPC Direct: úprava cen o oborovou inflaci: možnost navýšení DPH z 5 % na 22 % není vyloučena
Zbývající službou je satelitní digitální televize UPC Direct. Úprava ceny se nedotýká prémiových kanálů HBO a HBO 2 a Private Gold. s výjimkou promítnutí nové sazby DPH. Následující tabulka ukazuje varianty cen platných od 1. 1. 2004 pro obě sazby DPH.
V některých oblastech nabízí společnost zvláštní nabídku programů kabelové televize. Zde se bude cena kalkulovat nebo dorovnávat na aktuální úroveň platnou ve standardních sítích v závislosti na celkovém počtu programů v odebírané nabídce. Pohyb cen proto může být odlišný od průměru.
František Malina
tiskový mluvčí a ředitel PR