Billboardy a poutače by měly z prostředí silnic a dálnic zmizet v průběhu dvou let, kdy jim vyprší platnost povolení. Nová zákonná úprava tedy není nutná. Informuje o tom deník Lidové noviny, který upozorňuje na poslaneckou iniciativu Libora Ježka z ODS, jež navrhl změnu zákona, která by billboardy u silnic úplně zakázala.
Vláda přijala k jeho návrhu neutrální stanovisko, nicméně odborníci se domnívají, že další legislativní úprava není momentálně nutná, ale že je škoda, že nepřišla o něco dříve. „Reklamy, které už u dálnic a rychlostních silnic jsou, by museli jejich vlastníci odstranit do roka od doby, kdy by novela začala platit. To už je ale budou muset likvidovat tak jako tak, jednoduše proto, že vyprší smlouvy umožňující jejich existenci. Stačí tyto smlouvy neprodlužovat a neuzavírat nové,“ píše redaktor Lidových novin Jaroslav Krupka. Náhlá změna zákona může mít podle něj negativní důsledky pro stát.
„Změna pravidel formou zákona by v tuto dobu spíš než bezpečnosti na silnicích posloužila právě zmiňované firmě, která by se s odvoláním na jednostrannou změnu smluvních podmínek začala domáhat svých zájmů u soudu. A tam český stát příliš často nevyhrává. Je vážně tak dobrý nápad podstupovat tohle riziko v době, kdy stačí jen striktně trvat na oněch podmínkách a naprostá většina problémových ploch konečně zmizí,“ ptá se na závěr Krupka.