Potřetí a naposledy dnes píšeme o Mediaprojektu, tentokrát se zaměříme na výsledky reklamních zastoupení. Největší událostí nejnovějšího průzkumu je bezesporu změna ve vedení.
Media Marketing Services (MMS), která měla dlouhodobě největší podíl na trhu už nemohla déle odolávat Regie Radio Music (RRM) se dvěma celoploškama a přepustila ji první místo, i když v celkové poslechovosti včera stále vede. MMS doplatila hlavně na to, že ve většině krajů její stanice ztrácely na úkor konkurence. Naštěstí pro ni zachránili situaci v Praze, středních a jižních Čechách City a Blaník, tedy dva koně ze stáje páně Dvořáka, který je s výsledky určitě spokojený:
„Jsem samozřejmě překvapen, ale je to příjemné překvapení. Výsledek jen potvrzuje správnost naší koncepce. Dokázali jsme, že při správném zaměření může komerční rádio fungovat i na venkově. Rádio BLANÍK mluví řečí svých posluchačů, zajímá se o jejich problémy a názory, prostě žije s nimi. Děkujeme všem, kteří nám důvěřovali a kteří nás poslouchají.“
Spokojenost vládne i v konkurenčním Radionetu, který ačkoliv stále ovládá nejmenší část trhu, doznal v některých oblastech výrazného posílení. Katastrofální je ale stále jeho pozice v jižních Čechách, kde má podíl na trhu pouze 3.72%. Výsledky průzkumů pro nás okomentoval ředitel Radionetu Jirka Lichý:
„Nový MediaProjekt hodnotím velice pozitivně. Velkou radost mi udělalo hned několik našich rádií: Poprvé zveřejněná Jizera s 34.000 je velkým úspěchem. Situace na zlínsku nám také přála. Kiss Publikum s velkým nárůstem se téměř vyrovná Radiu Zlín a posílené AZ Radio nás v součtu dostává na přední pozici v tomto regionu.
Také se nám zadařilo na sev. Moravě, kde se Orion dostal pod hranici 200 tisíc, což je pro naše dvě ostravská rádia (Hellax a Kiss Morava) velmi pozitivní. Podobně tomu je i ve vých. Čechách. Jediné naše stanice (Profil a Metuje) zaznamenaly nárůst a na druhé straně velmi oslabila Černé Hora a Radio OK.
Co se týká postavení našich prodktů tak všechny zaznamenaly nárůst. RadioNet + Frekvence 1 se dokonce dostala před Hit. RadioNet předběhl konkurenční produkt Český Výběr. Oproti tomu nebýt nárůstu Blaníku, tak Hit Total přišel o téměř 200 tis.“
Největší oslavy ale proběhly pravděpodobně v RRM, která celkem nečekaně získala největší podíl na trhu a to hlavně díky výsledkům ve třech strategických krajích – v Praze, na jižní a severní Moravě – kde na MMS získala nejvíce. V Praze to bylo dokonce 40 ku 18 v procentech share. Podrobněji rozebírá výsledky v tiskové zprávě marketingový ředitel Jan Novák:
„Ze stanic zastupovaných RRM byly výsledky nejpříznivější pro radio Impuls. To pokračovalo v náběru posluchačů a denně jej nyní poslouchá 826.000 lidí (nárůst o 112.000). Frekvence 1 dosáhla stejného výsledku jako v minulém období, tj. denní poslechovost 1.043.000 lidí. Je tak samozřejmě stále nejposlouchanější soukromou rozhlasovou stanicí v ČR. Evropa 2 oproti minulému období nezaznamenala žádný významný posun, denně ji poslouchá 264.000 posluchačů. Vzhledem k úpravě formátu stanice v prvním čtvrtletí, dubnovému nástupu nového šéfa programu a mohutné reklamní kampani budou určitě zajímavé její výsledky za první pololetí. Dobře si vedlo také Rádio 1, které má 47.000 posluchačů. Country rádio v bitvě s rádiem Blaník mírně oslabilo a denně jej poslouchá 227.000 posluchačů.“
Pro statistiky jsme nachystali ještě jednu tabulku se spoustou čísel. Jsou to podíly na trhu v jednotlivých krajích. Vedoucí reklamní síť je na modrém podkladu, to aby to bylo aspoň trochu barevné.
Kraj | IP Praha | MMS | Radionet | RRM |
---|---|---|---|---|
Praha | 28.24 | 17.98 | 13.38 | 40.20 |
Střední Čechy | 26.07 | 30.43 | 15.51 | 27.75 |
Jižní Čechy | 30.59 | 33.88 | 3.72 | 31.85 |
Západní Čechy | 25.22 | 39.09 | 18.73 | 15.79 |
Severní Čechy | 21.37 | 39.24 | 23.50 | 26.46 |
Východní Čechy | 33.88 | 21.20 | 13.65 | 31.12 |
Jižní Morava | 27.63 | 25.77 | 20.47 | 26.39 |
Severní Morava | 31.10 | 22.52 | 19.47 | 31.10 |