V noci z pondělka na úterý zmizelo z českého éteru další rádio. Šumperské Radio Prima, kterému Rada pro RTV v prosinci neoprodloužila licenci, se odmlčelo a na frekvenci 96.5 MHz začala z vlastního vysílače v centru Šumperka šířit svůj program ostravská stanice Kiss Morava.
Licence Radia Prima měla platnost do 15. května 2001. V tento den bylo také vysílání okolo 18:30 ukončeno a Kiss Morava na základě domluvy plynule navázal na vysílání svým signálem. Problémem bylo, že Prima nevypnula svůj vysílač a dále vysílala nosnou bez modulace, takže na mnoha místech Šumperska se oba signály rušily a příjem Kissu byl téměř nemožný. Tento stav trval do úterního dopoledne, kdy byl vysílač Primy vypnut a rušení ustalo.
Expanze do nového regionu se ve vysílání ostravského Kissu projevila mírným rozšířením zpravodajství o události ze Šumperska, do budoucna se podle ředitele Kiss Morava Martina Lehockého uvažuje i o odpojovaném zpravodajství pro oblast pokrytou šumperským vysílačem.
Po pardubické frekvenci 91.1 MHz je to letos už druhý přírůstek do sítě Kiss rádií, která momentálně čítá dvanáct kmitočtů. Leccos napovídá, že ani toto číslo nemusí být pro rok 2001 konečným a na podzim se možná dočkáme dalších přírůstků.
O Radiu Prima
Radio Prima bylo jednou z nejmenších a nejméně nápadných rozhlasových stanic u nás. Nikdy nemělo internetové stránky, až do loňského roku nebylo zastupováno žádnou z reklamních sítí a až od roku 2000 bylo zařazeno do průzkumu poslechovosti Mediaprojektu. Tehdejší poslechovost byla 11 tisíc a potom už jen klesala až na konečné 3 tisíce posluchačů včera v obodobí IV.-I.Q 2001.
Licenci Radia Prima vlastnila společnost Radio Prima, s.r.o., kterou založili 9.5.1995 Michal Vemola a Společnost OSA, s.r.o. Po několika změnách zůstala jediným vlastníkem společnost NOVÉ OZVĚNY, s.r.o.
Jeden z duvodu, proc jsou pro shaneni pisnicek idealni vymenne sluzby typu Napster – najdu si, poslechnu a stahnu si takovou verzi pisnicky, ktera se mi nejvic libi, kterou mam nejvic z radii vyposlechnutou…
To mi nadnarodni monopolnimi vydavatelstvi nenabidnou – k certu s nima – akorat by z nas zdimali penize, ale na CD nam to, co chceme, nedaji.
A taky nevim, proc zrovna japonska verze CD „Enya – A Day Without Rain“ ma asi o dve skladby vic oproti evropske verzi – proc mam byt o to ochuzen… Ale pro lidi tu byla/je/bude vzdycky vymena po internetu – moc velkych vydavatelstvi se porad zmensuje a zmensuje…
Mám pocit, že se v českých rádiích hrají více méně pořád stejné songy a tak pokud se na některém z rádií zazní taneční verze je to po té velké spestření.
Bohužel všechna rádia mají pocit, že by neměla rušit, ale poté všechny zapadají do průměru, který je některých případech až nudný.
Mám pocit, že tu rádia nejsou pro nás, ale že my tu jsme pro ně.
Nelze k tomu dodat nic jinného než že peníze vytváří své a pokud je národ chudý jsou chudá také rádia. Doufám však , že se to za několik let aspoň troch změní.
velmi zajimavy pohled – opravneny pohled zejmena pro posluchace kteri to asi vnimaji zasadne opacne nez „znaveni“ profici. coz je ale logicke. duvod je vsak 1 a jasnyy – u nas proste nefunguje trh se singly !! na zapad i jih od nas vsak ano.
navic zvolenyy priklad posledni radovky Toma Jonese je opravdu bravurni – LP verze proste katastrofa – rekl bych zlocin na posluchacich resp. klamani verejnosti / kupujiiciich. minimalne znevyhodneni – na klipu sly vetsinou mixy (lepsi verze)