Když RRTV neudělila Radiu Limonádový Joe licenci, leckdo očekával jeho brzký konec. Stanice ale pokračuje pod jménem RádiJo jako kabelové a internetové rádio a opakovaně se pokouší získat licenci pro terestrické vysílání.Když Rada pro RTV neudělila kultovnímu Radiu Limonádový Joe vysílací licenci, leckdo očekával jeho brzký konec. Nestalo se tak, stanice pokračuje pod novým jménem RádiJo jako kabelové a internetové rádio a opakovaně se pokouší získat licenci pro terestrické vysílání. Nejnovějším pokusem je žádost o padesátiwattový kmitočet v Praze.
Společnost Joe Media se po neúspěchu v loňském licenčním řízení, kdy RRTV dala před Limonádovým rádiem přednost projektu hudebně-bulvárního Radia Expres, účastnila dalších licenčních řízení s projektem nazvaným RádiJO. Ani jedna ze tří nových pražských frekvencí na ni při posledním rozhodování nezbyla. Rozdělily si je mezi sebou rádia Twist, Tón a Impuls 2. Dalším pokusem o průnik do éteru je účast v licenčním řízení Benešov – Kozmice 89.3 MHz/5kW. O této frekvenci, která dosud patří Radiu Presston, by se mělo rozhodovat začátkem podzimu, ale RádiJO má dalších 15 konkurentů. Nejnovějším pokusem Limoádníků je pak žádost o nízkovýkonový kmitočet Praha 89.0 MHz/50W. RRTV ji na svém posledním zasedání projednala a vrátila žadateli k dopracování nedostatků.
„S malým 50W kmitočtem je to jednoduché – vede nás k tomu aktuální stav pokrytí našeho rádia, tj. JOE je na internetu a v UPC, s tím, že mapka pokrytí UPC po Praze je značně ‚roztrhaná‘ a pokrytí není tedy příliš ideální (velmi slušně řečeno) a proto doplněním o vysílání na malém 50W kmitočtu s možností pokrytí zejména centra Prahy, (kde kabely v podstatě nejsou), sledujeme to, že budeme mít alespoň jasnou ‚homogenní‘ oblast Prahy, kde budou rádiJO moci přijímat naši posluchači bez problému,“ vysvětluje důvody své žádosti jednatel společnosti Joe Media Miroslav Pýcha a dodává: „Ostatně, tuto variantu řešení – tj. vysílání v kabelu spolu s nějakým malým „nekvalitním“ kmitočtem jsme předkládali Radě i na slyšeních o ony 3 kmitočty, které také nebyly a nejsou nic moc. 50W v centru města pro nás tedy může znamenat v podstatě stmelení, či spojení částí pokrývaných UPC a zachování dalšího smyslu provozu našeho rádia. Jinak o smyslu další existence našeho rádia vyšlo jen od začátku roku docela dost článků, např. jen v MF Dnes cca. 12 pozitivních ohlasů.“
Vzhledem k faktu, že Joe Media nemá licenci k provozování vzdušného vysílání, je ovšem přidělení kmitočtu bez licenčního řízení problematické. „Společnost Joe Media, s.r.o. je provozovatelem vysílání, byť prostřednictvím kabelových systémů. Podala si žádost, nyní se žádost standardně doplňuje, ve věci samé bude rada rozhodovat až poté. Zatím je to ve stádiu právních úvah, stanovisko právníků je předběžně spíš negativní – udělování licencí je podle zákona vázáno na druh technického prostředku (médium),“ řekl serveru RadioTV mluvčí RRTV Pavel Barák.
O možném terestrickém vysílání stanice RádiJO rozhodne Rada pro rozhlasové a televizní vysílání v průběhu září nebo října. Do té doby lze RádiJO poslouchat přes Internet na adrese www.radijo.cz nebo v Praze v kabelové síti UPC na frekvenci 104.6 MHz.
Pět otázek pro Miroslava Pýchu
Jak v současnosti vypadá vysílání Limonádového Joea po novým názvem RadiJO?
V současnosti vysíláme více méně věci z archívu, neboť ekonomika provozu (zejména zatím minimální zájem a možnosti prodeje reklamy) zatím neumožňuje jet na „plný plyn“.
Jste schopni RádiJO uživit prodejem reklamy?
Prodej reklamy při vysílání přes kabelovou síť UPC a Internet je velmi komlikovaný neboť neexistuji jasná a ověřitelná „čísla“ o tom, kdo kde, kdy a jak nás poslouchá.
Jaká je tedy vaše ekonomická situace?
Ekonomika rádia je zatím stabilní, ale je to spíše na úrovni koníčku. RádiJO tedy provozujeme určitě ne kvůli dobré obživě či zbohatnutí, ale spíš proto, že jsme na základě vesměs pozitivních ohlasů ze strany posluchačů a
dalších všemožných stran nechtěli JOEa utnout. Navíc stále ještě věříme v tu kouzelnou moc kolaloky, která nakonec i toho našeho JOEa oživí, i když třeba v jiné formě.
Kolik lidí u vás momentálně pracuje?
V RádiJU někteří kolegové dostali tzv. dlouhodobou dovolenou, ale pro rádio stále pracuje ve „sníženém pracovním tempu“ několik nasich moderátorů,
hudební manager a některí snaživí obchodníci.
Kde mohou posluchači RádiJO naladit? Uvažujete o vysílání přes satelit?
Zatím jsme slyšet jen v UPC v Praze a částečně na Kladně
O satelitu sice uvažujeme, ale to by chtělo silnějšího partnera, protože na provoz satelitu bychom si zatím asi nevydělali a zadlužit se nechceme. Ptáme se, vysíláme
sondy a uvidíme.