Reklamní zastupitelství RadioNet prožívá těžké časy. V letošním roce poklesl podíl jím zastupovaných stanic z 12.9 na 11.9% a na přelomu roku jej opouští šest rádií. Výsledné torzo bude kromě Kiss radia zahrnovat pouze pět dalších stanic.
Tři rozchody v dobrém…
Tři z členů sítě RadioNet odcházejí za standardních podmínek, tedy ukončením smlouvy o obchodním zastoupení. Jako první RadioNet opustilo pardubické Radio Profil, jeho smlouva vyprší 31.12. 2002 a od Nového roku jej bude zastupovat síť MMS.
O měsíc později, tedy 31.1. 2003, skončí platnost smlouvy mezi RadioNetem a píseckým Radiem Prácheň, také jeho zastupování převezme MMS. K posledním únoru roku 2003 se pak s RadioNetem rozloučí Radio Bonton, které se v prosinci přejmenovalo na Bonton Radio DeeJay.
… a tři ve zlém?
Další tři stanice s RadioNetem nerozvázaly smlouvu standardním způsobem, ale objevily se v ceníku konkurenčního zastupitelství, který platí od 1. ledna 2003. Jedná se o ostravské Radio Helax, západočeské Radio Egrensis a východočeské Radio Metuje. Podle časopisu Marketing & Media všechny míří pod křídla nejsilnější reklamní sítě – Media Marketing Services.
RadioNet tedy do roku 2003 vstupuje o téměř 300 tisíc posluchačů chudší, denní poslechovost jím zastupovaných stanic je mezi 600 a 700 tisíc lidí a podíl na trhu se pohybuje okolo osmi procent. Kromě svých vlastních rádií v jeho síti zůstal pouze liberecký Contact, pražský Classic a hanácká dvojka Rubi/Haná, která je ale zastupována také sítí MMS.
Co bude s RadioNetem dále? Může na rozhlasovém trhu fungovat mediazastupitelství se čtvrtinovým share proti konkurenci? Zástupci RadioNetu na náš dotaz nereagovali, ale jednatel společnosti Radovan Vaškovič pro časopis Marketing & Media potvrdil, že probíhají jednání o možném propojení se třemi subjekty; společností GES Holding (viz článek Skupina GES má údajně zájem o Kiss a RadioNet), Regie Radio Music a Media Marketing Services. „Žádná z jednání nedospěla k výsledku a zatím převažuje varianta, že budeme pokračovat sami,“ řekl Vaškovič pro M&M.