Kdybychom měli malá čísla pouze my, musel bych se nad naší strategií zásadně zamyslet. Takto je třeba se zamyslet nad obsahem vysílání rádií, potřebami posluchačů a Mediaprojektem spíš tak nějak globálně. Rád bych uvedl …Stručné ohlasy z našich rádií k poslednímu Mediaprojektu přineseme zítra, dnes dáme prostor jednomu podrobnějšímu komentáři, který do redakce dorazil na základě našich dotazů. Bonton Radio Deejay má podle nejnovějších výsledků 49 tisíc posluchačů denně a nad čísly svými, ale i propady konkurenčních rádií se zamýšlí generální ředitel Bonton Radio Deejay Radek Velechovský.
Když se zabýváte mediaprojektem na čtvrtletní bázi, a víte jak se oficiální výstupy počítají, není pro Vás velkým překvapením, když dosáhne nějaké rádio dvakrát po sobě stejného výsledku a jeho celkové oficiální výstupy jsou takové, jaké jsou. Určitým způsobem se dá spousta věcí předvídat a není to velká věda. Výsledky tak, jak je teď známe, byly poměrně snadno předvídatelné.
Potvrzuje se tedy, že standarty jsou jiné než na které jsme byli doposud zvyklí. Standartem lokálního pražského rádia se stávají spíše hodnoty mezi 50 – 65ti tisíci
posluchači. Je třeba se zamýšlet nad tím, zda je to způsobeno neschopností vcítit se do potřeb posluchače (…pak je to problém mnoha rádií, kterým klesá poslechovost), apatií vůči rádiím obecně, nebo samotným Mediaprojektem a metodikou. V tom problému je mnoho proměných a myslím si, že z toho má zamotanou hlavu více lidí.
Jak jsem již dříve v rozhovoru pro Vaše stránky uvedl, do budoucna budou rozhlasoví pracovníci potřebovat silné nervy a výraznou schopnost adaptace. To je asi nejzásadnějším poselstvím výstupů mediaprojektu. Zůstává mnoho dílčích otázek. Například, jak Petr Kříček jako programový ředitel Zlaté Prahy – Fajnu líčí na
cílové skupiny 50 – 59 (6 tisíc), 70 – 79 (2 tisíce) a proč se šedesátníkům Fajn vůbec, ale vůbec nelíbí. Moc bych nedal za to, že těch výsledných 8 tisíc je v Praze a strašně rád bych dotyčné viděl, jak si podupávají na Weekend od Scooter.
Napadlo mě, že když to s nimi tak umí, jestli neměl být relunch spojen i s přeformátováním. :-) Možná se mýlím, a to, že si něco nedokážu představit, ještě neznamená, že to
neexistuje, jen je mi divné, jak to pro mě nepříliš představitelné odhaluje Mediaprojekt. Vidíte, že to beru s humorem, ale 8 tisíc posluchačů je při číslech
kolem padesáti tisíc velmi podstatných a prakticky to znamená, že máme všichni stejně.
Často slýcháte nepromyšlené soudy a zbrklá obchodní rozhodnutí postavená na neznalosti věci a neochotě se tím hlouběji zabývat. Co z toho všeho pro nás plyne?
Čísla jsou jedna věc a logická úvaha a snaha včlenit je do reálného života je věc druhá. Ještě nikdy jsem neviděl průzkum veřejného mínění, který by nebylo nutné trochu korigovat s realitou a dívat se na něj přes optiku psychologie. Z těchto faktů pravděpodobně vytušíte odpověď na Vaší otázku zda jsme šťastní z nových výsledků.
Kdybychom měli malá čísla pouze my, musel bych se nad naší strategií zásadně zamyslet. Takto je třeba se zamyslet nad obsahem vysílání rádií, potřebami posluchačů a Mediaprojektem spíš tak nějak globálně. Rád bych uvedl, že jsem šťastný, že Mediaprojekt máme a jsem si vědom, že je to jediný nástroj pro posuzování TRENDU v poslechovostech. Co mě však trápí, že je často používán bez jeho znalosti a bohužel také bez logické úvahy.
Radek Velechovský
ředitel Bonton Radio Deejay