Rozhlasový trh čeká už půl roku na čerstvá data poslechovosti. Půlroční pauza nastala po dlouhých letech a stalo se tak kvůli úpravě metodiky a částečné výměně realizátora. Dnešek přinese na všechny otázky odpovědi.Rozhlasový trh čeká už půl roku na čerstvá data poslechovosti. Půlroční pauza nastala po dlouhých letech a stalo se tak kvůli úpravě metodiky a částečné výměně realizátora. Dnešek přinese na všechny otázky odpovědi. V deset dopoledne zveřejní firmy Medián a GfK výsledky průzkumu Mediaprojekt za první pololetí letošního roku.
„Mediální data Mediaprojektu budou shodná s mediálními daty MML. To je jednoznačné posílení významu výzkumu ‚jedné měny‘. Jednak proto, že nemůže dojít k rozdílným prezentacím pro klienty a také proto, že se významná média nemouhou ‚ulít‘ z financování koupí druhého produktu,“ shrnul hlavní výhody nového průzkumu v červnovém rozhovoru pro RadioTV předseda APSV Michal Zelenka.
Metodika, kterou byla nová data sbírána, není zásadně odlišná od předchozí, je pouze upravená. Za hlavní rozdíly lze považovat zkrácení minimálního dotazovaného úseku poslechu z 15 na 5 minut, přibyly otázky na znalost stanic a na stanici, která byla nejposlouchanější před rokem. Počet respondentů se nemění a všechny dosud zveřejňované veličiny jsou zachovány.
Změna realizátora (Medián nahradil TNSF a STEM/MARK), úpravy metodiky a půlroční pauza dohromady vytvořily atmosféru velké nejistoty, takže jsou dnešní výstupy velmi napjatě očekávány. Zajímavé bude, zda nové výsledky potvrdí dlouhodobě klesající čísla celkového poslechu rozhlasu. Zelenka to v posledním rozhovoru přepokládal. „Zásadní změnu neočekáváme.“
Udrží si Radio Impuls pozici nejposlouchanější stanice? Bude pokračovat dlouhodobý růst Evropy 2? Udrží si dobré výsledky Blaník a Čas? A zůstane Expresu statistická nula? To je jen zlomek otázek, které budou dnes zodpovězeny.