Výsledky posledního průzkumu poslechovosti jsou známy už několik dní, takže jsou na řadě komentáře. O názory jsme požádali zástupce několika stanic a reklamních sítí, zde jsou odpovědi těch, kteří na naši výzvu reagovali.
Jaroslav Průša – Radio Agara: Na úvod bych otočil slovosled položené otázky a odpověděl „nejsme nespokojeni.“ Určitě by se nám líbila čísla vyšší, ale není to jen o číslech. Pokud bych srovnával meziroční výsledky, bylo by to zavádějící a tak se omezím na dvoje poslední a ty jsou z našeho pohledu stabilní. Ta vyrovnanost je pro nás v danou dobu nejdůležitější.
Jan Neumann – Media Marketing Services: Výsledky Mediaprojektu mě tentokrát potěšily. MMS výrazně posílilo. Jako jediné (národní rozhlasové) mediazastupitelství jsme zvýšili svůj tržní podíl a náš odstup od RRM je před inzertně zásadním podzimním obdobím více než 5%.
Mezi rádii sítě HIT Radio Network je pozitivní další nárůst Radia Blaník. Vzestup zaznamenalo i Blaníku programově blízké Rádio OK a Radio Čas. Přestože tyto 3 stanice zdaleka nedosahují celoplošného pokrytí, je jejich kumulovaný Share 9,7%. To je o 3% více než dosahuje i přes pokračující nárůst celoplošná Evropa 2.
K našim nejúspěšnějším regionálním stanicím patří dlouhodobě i Radio Vysočina, které zaznamenalo na svém domácím trhu (kraj Vysočina) nárůst Share o více než 4,5 %. Takové posílení tržního podílu se žádné stanici v ostatních VÚSC nepodařilo.
Negativními zprávami pro nás je pokračující pád Hey v Praze (obzvláště výrazný v kvartálních trendech). Zdá se že současná podoba tohoto „Ryze českého rádia“ nemá potenciál dlouhodobě udržet větší množství posluchačů. Neuspokojivá je pro nás i situace v Libereckém kraji, který je ovládán „celoploškami“. Doufám, že situace v tomto regionu bude pro regionální stanice lepší po rozjezdu rádia, které vzejde z připravovaného licenčního řízení.
Kateřina Fričová – RRM:Aktuální výsledky Mediaprojektu potvrzují, že současný rozhlasový trh v České republice je stabilizovaný. Veškeré nárůsty či poklesy se, až na výjimky, pohybují na hranici statistické chyby.
Regie Radio Music zastupuje tři neposlouchanější soukromé stanice v České republice a její protfolio vhodně doplňují Radio 1 s nabídkou alternativní hudby a Radio Info s nejrozsáhlejším dopravním servisem v Praze.
TRIO, tedy možnost vysílat reklamu zároveň na rádiích Impuls, Frekvence 1 a Evropa 2, představuje v současnosti nejefektivnější rozhlasový produkt.
Frekvence 1 je stále nejpopulárnější stanicí všech žen u nás. 833 000 posluchačů denně naznačuje vysokou oblibu blokového programového schématu. Úspěch tohoto formátu potvrzuje i fakt, že je F1 absolutním leadrem trhu ve všednodenním dopoledním primetimu.
Evropa 2 zaznamenala nový rekord: 580 000 posluchačů denně : prvním místem v kategorii 12- 19 i 20-29 let potvrdila Evropa 2 pozici nejoblíbenějšího rádia mladých.
Alexander Pícha – ČRo 1 Radiožurnál: S poslechovostí CRo 1 – Radiožurnálu jsem relativně spokojený. O chloupek se posílil náš náskok jako nejposlouchanější stanice a prodloužila se i doba poslechu. Dosáhli jsme toho hlavně hudbou, kterou jsme víc zaměřili na vkus jádra posluchačů CRo 1 – Radiožurnálu. Přiznám se, že jsem se obával horších výsledků, protože jsme v tomto čtvrtletí museli podle zákona vysílat spoty politickým subjektům, které kandidovaly do Evropského parlamentu. Jinak me docela překvapuje, jak celoplošky nepřekvapily. Změny v jejich denní poslechovosti i v podílu na trhu jsou většinou na hranici statistické odchylky. O to víc se těsím na úplné výsledky audiometru v Praze, které bude zajímavé porovnat s MediaProjektem.