Překvapit konkurenci a přitom úderně zasáhnout své posluchače, a zároveň získat nové. To je cílem nové reklamní kampaně, kterou zvolilo Radio Blaník. Ke svým pátým narozeninám vydalo speciální reklamní noviny, které obdržely některé domácnosti.
Barevné osmistránkové noviny ve formátu českých deníků se objevily ve schránkách na severu Čech. Jedná se o speciální mutaci pro Ústecký kraj.
Noviny vydané Radiem Blaník nabízejí podrobné informace o Blaníku a jeho lidech. Nechybí krátký rozhovor s generálním ředitelem a tvůrcem projektu Radia Blaník Petrem Dvořákem, který čtenářům objasňuje, že nápad na vznik této stanice se specifickým formátem vznikl na zahradě v Mnichovicích u Prahy. „Uvědomil jsem si, že český venkov začíná u Průhonic,“ sděluje v novinách a prozrazuje, že cílem bylo a je vysílat klidné písničky a dobré zprávy.
Dále dostávají prostor k prezentaci programový ředitel Petr Král, šéf zpravodajství Tomáš Pancíř, obchodní šéf Lukáš Nádvorník.
Král hovoří o filozofii programu, která spočívá v navození klidné atmosféry v každém okamžiku, kdy posluchač Blaník naladí. Profilovými pořady a rubrikami podle něho jsou: S Čechem po Čechách, Co Čech to muzikant, každé pondělí jenom česky a hodinka pouze s českou hudbou po 11. hodině.
Pancíř prozrazuje, že zpravodajské oddělení je nejpočetnějším týmem na Blaníku. Informační servis je vyráběn speciálně pro jednotlivé kraje: pro Ústí a Teplice, zbytek severozápadních Čech, Prahu, střední Čechy a jižní Moravu. Prostor ve zpravodajství dostávají podle něho komunální zprávy, navíc pozitivního charakteru.
Nádvorník upozorňuje, že to byl Blaník, který umožnil malým a středním podnikatelům využít reklamy v rádiu. Podle něho nyní i malé kadeřnictví má možnost inzerovat vedle velkých firem na stanici s vysokou poslechovostí, tj. silnou odezvou. Umožňují to prý speciální reklamní kampaně a cenové sazby.
Reklamní noviny dále obsahují stručnou historii Blaníku, výčet kulturních a společenských akcí pořádaných rádiem, grafy poslechovosti a dosahu signálu, seznam všech 95 zaměstnanců Blaníku, kontaktní adresy a telefony, reklamní ankety a barevné fotografie.