Jestliže se díky digitálnímu satelitu v Německu rozvinuly různé specializované kanály (o víně, o dráze, křesťanská TV, seznamovací kanál apod.), pak pozadu nechtějí zůstat ani rádia. Ta mají možnost své programy zaměřené na užší cílovou skupinu šířit prostřednictvím internetu. 4. října začalo této možnosti využívat Radio Sun.
To je speciální stanice zaměřená na zaměstnance cestovních kanceláří, leteckých společností a další organizátory cest, lidi z hotelů, turistických informačních center apod. Jedná se tedy o rádio zaměřené na určitou profesní skupinu. V druhé řadě pak má oslovit i zájemce o cestování a zajímavá místa. Stanice nevysílá celých 24 hodin denně, ale pouze v obvyklých úředních hodinách cestovek. Ranní moderátor si tak může přispat, protože vysílání začíná až v devět hodin. Vysílání netrvá ani půl dne. Večer v šest stanice utichne. Navíc vysílá jen v pracovní dny.
První posluchači si mohli program poslechnout 4. října letošního roku. Provozovatel, kterým je firma Eistaucher Media Solutions GmbH, počítá že Radio Sun budou lidé pracující v cestovním ruchu poslouchat v práci. Naladit ji lze buďto na stránkách www.radiosun.de nebo pouhým jediným kliknutím v programu X-Pack, který se používá pro rezervaci cest. Cílová skupina není nijak malá. Ve Spolkové republice působí 24 tisíc cestovních kanceláří. V cestovním ruchu (cestovkách, hotelech, informačních centrech apod.) pracují jen v Německu dva milióny lidí. K tomu se můžou ještě přidat posluchači z Rakouska a německy mluvících částí Švýcarska. A protože cizí jazyky nejsou cestovnímu ruchu cizí, můžou se posluchači objevit i v jiných zemích.
Na webu rádia si stejně jako u řady terestrických stanic můžete přečíst o moderátorech a redaktorech této stanice. U fotky daného člověka je stručný text, který dotyčného moderátora nebo redaktora představuje jako cestovatele. U každého jsou uvedené tři body. Za prvé kam nejradši jezdí na dovolenou a proč. Za druhé, co si bere na cesty a za třetí, co v dálkách rád navštěvuje.
Program, jak už bylo řečeno, začíná v devět hodin. Dopolední blok od 9 do 12 hodin se nazývá Sun Rise. Vysílání otevírá rubrika Dobré ráno Turistiko. V 9:30 se představují nabídky cest pro agenty z cestovních kanceláří, kteří mají zájem prozkoumávat nové destinace. V deset pokračuje vysílání zprávami o dění v branži a počasím. Zprávy se vysílají od 10 do 16 hodin vždy v celou. Pracovníci v cestovním ruchu tak nemusí na novinky čekat až do příštího vydání nějakého odborného tisku. O půl jedenácté se pak pokračuje nabídkou last minutů. Tento pořád pak běží ještě jednou o půl páté odpoledne a jedná se o jakýsi radioshopping. V 11:30 je čas na trochu zábavy – soutěž Duel agentů.
Každý den se utkají agenti z dvou kanceláří. Kdo vyhraje postupuje do dalšího kola a výherce týdne se může těšit na nějakou cenu. Blok od 12 do 13 se souhrnně nazývá Sun Spot. V celou jdou zprávy a počasí. Ve 12:30 pak dalo by se říct vlajková loď stanice. Pořad Destinace dne. V něm se každý den představuje jedna z turistických oblastí nebo zábavní podnik. Pro Vaši představu. Tento týden se zde v pondělí prezentovala Mallorca s kulturními poklady v Palmě de Mallorca. V úterý pro změnu Berlín a výstava o bagdádské železnici. Ve středu byla na programu dobrodružná cesta divočinou Britské Kolumbie. Následuje začátek zimní sezóny na ledovci v Rakousku a týden zakončí ježdění na koni na plážích a kopcích španělské Andalusie.
Blok od 13 do 16 hodin pojmenovali tvůrci stanice (programovým ředitelem je Sezgin Yavuz, šéfredaktorem je Harald Kother) Sun Info. Téma, které je potřeba probrat více do hloubky a ve zprávách na něj není tolik času, se probírá v magazínu vysílaném ve 13:30. Odpoledne, kdy se podle zkušenosti vystřídá v pobočkách jednotlivých CK nejvíce klientů, se přizpůsobuje i program. Protože zaměstnanci nemůžou touto dobou věnovat svou pozornost jen poslechu rádia, snižuje se podíl mluveného slova a většinu programu tvoří hudba. Ta se ale trochu odlišuje od běžných rádií. Kromě muziky posledních třiceti let se hraje hudba z celého světa. Jednou za hodinu se ve vysílání představuje hit nebo zvláštní muzikant z různých zemí (např.: Brazílie, Turecka nebo i Estonska).
Představený hit se pak běžně zařazuje do vysílání a rotuje společně s ostatními písničkami. Hudba tedy voní dálkami a vytváří tak v prostorách cestovní kanceláře příjemnou atmosféru. V 15:30 je pak na řadě Hodina expertů. Odborníci na výpočetní techniku, organizátoři veletrhů, vedoucí síly firem podnikajících v cestovním ruchu a další odhadují další vývoj a trendy v branži neb dávají dobré rady, které se můžou lidem z oboru hodit v jejich každodenní práci.
Poslední dvě hodiny vysílání (od 16 do 18 hodin) vyplňuje blok nazvaný Sun Set. V 16 hodin se vysílají poslední zprávy. O půl páté je čas na nabídku last minutů a hned potom začíná pořad Last Check. Slogan, který charakterizuje tento pořad, zní: “Víc než turistika.“ Podíl mluveného slova se opět trochu zmenšuje a hlavní složkou programu je hudba z celého světa.
V případě že posluchač z nějakého důvodu nestihne některý z pořadů, může využít archívu. V něm jsou uložené záznamy pořadů Destinace dne, Magazínů ve 13:30 a nabídek cest pro zaměstnance CK.
Programovým ředitelem je zároveň ředitel společnosti Eistaucher Media Solutions GmbH, která rádio provozuje, Sezgin Yavuz. V současné době má rádio programového ředitele, šéfredaktora, tři moderátory, tři redaktory a dva hudební redaktory. Ti připravují každý všední den 9 hodin programu vysílaného z Hamburgu. Přímo na Mallorce pak můžete naladit terestrické Sun Radio. To má s Radiem Sun podobný název. Jinak ale nemají společného nic. Jedná se totiž o německou stanici pro turisty, na jehož stránkách je dokonce jedna malá reklama v češtině.