Jiří Körber: Budoucnost českého rozhlasového trhu vidím nečesky

Program Radia Impuls má nového kormidelníka. První týden v nové funkci má za sebou Jiří Körber, který po třech letech vystřídal Hanu Andělovou. S jakými ambicemi funkci přijal? Kam chce program rádia posunout? A jak se dívá na digitalizaci? Nejen na tato témata jsme si povídali s novým
programovým šéfem Radia Impuls Jiřím Körberem.

Od září jste programovým ředitelem Impulsu. S jakými cíly jste tuto funkci přijal?

Hlavní cíl všech programových ředitelů na komerčních rádiích je maximalizovat poslechovost. Impuls dosahuje stabilně výborných výsledků – podle posledního Mediaprojektu má například v ČR absolutně největší
podíl na trhu. Na druhou stranu si myslím, že programový a marketingový potenciál tohoto rádia nebyl ještě zcela vyčerpán. Takže bych si přál, aby Impuls poslouchalo ještě více lidí.

Na Impulsu jste ovšem už několik měsíců. Přišel jste do funkce manažera ranního vysílání s vědomím, že se z vás stane programový ředitel nebo to vykrystalizovalo později?

Nepřišel a ani jsem na tuto možnost nepomýšlel. V rozhlasové branži pracuji již téměř 14 let. Během tohoto času jsem dělal programové ředitele v rádiích Orion a City a v největším rozhlasovém obchodním zastoupení u nás, ve společnosti Media Marketing Services. Je to skvělá
práce, ale velmi náročná – rádio vysílá 7 dní v týdnu, 24 hodin denně. V rádiu nesmí nikdy být ticho. Programový ředitel odpovídá za každou minutu vysílání i za celkové výsledky. Každý čtvrt rok před aktuálním Mediaprojektem se programových ředitelů českých rádií zmocňuje lehká panika. V době nástupu na Impuls jsem si od tohoto pocitu chtěl na
chvíli odpočinout.

Ve funkci vystřídáte po třech letech Hanu Andělovou. Můžete říct, kam chcete program Radia Impuls posunout?

Za působení Hanky Andělové na pozici programové ředitelky dosáhlo rádio Impuls historicky nejlepších výsledků. Podle mého názoru vytvořila skutečné moderní informační rádio. Mým úkolem bude tuto vybudovanou pozici dále rozvíjet s ohledem na aktuální vývoj na trhu – konkurenční
prostředí, posluchačské preference a trendy. Velkou péči budeme v následujícím období věnovat struktuře programu, hudebnímu formátu a rannímu vysílání.

Jak vnímáte pozici Impulsu ve zpravodajství ve srovnání s Frekvencí 1 a Radiožurnálem? Nemělo by mít takové rádio aspoň jednou denně delší zpravodajskou relaci a
pravidelný diskuzní pořad? Výslech je přece jen mnohem kratší než Pressklub na F1.

Rádio Impuls je do značné míry vnímáno i jako hudební stanice. Hudba má na celkovém objemu vysílání významný podíl a ukazuje se, že její význam stále roste. Zpravodajské a informační pořady rádia Impuls reflektují
tuto skutečnost. Proto děláme Výslech na rádiu Impuls do 5 minut. Pokud jde o souhrnnou zpravodajskou relaci, která na Impulsu prozatím chyběla, objeví se ve vysílání během několika týdnů.

Jste spokojen se všemi moderátory? Nechystáte nějaké personální změny?

Kvalitu moderátorů, zprávařů, redaktorů i všech ostatních členů týmu rádia Impuls hodnotím velmi vysoko. Téměř všichni mají mnohaletou zkušenost s rozhlasovým vysílání, mnoho z nich je na Impulsu dokonce od úplného začátku. Považuji to za významnou výhodu ve srovnání s některými našimi konkurenty. Z tohoto pohledu nejsou důvody ke změnám.

Jak vidíte budoucnost Honzy Daňka v ranní show? Pět a půl roku je dost dlouhá doba, životnost moderátora v takovém čase bývá obvykle mnohem kratší.

Nepotkal jsem ve svém životě mnoho lidí, kteří by měli k práci moderátora takové předpoklady, jako právě Honza. Pět a půl roku je dlouhá doba pro moderátora možná tak u nás. Ve světě vysílají běžně moderátoři v předdůchodovém věku a to i na stanicích pro mladé posluchače. Například na nejznámější britské hudební stanici Capital FM byl největší hvězdou Chris Tarant, moderátor ranní show, který moderuje
v rádiích už více než 30 let. Potenciál Honzy Daňka je podle mého názoru ještě větší, než výsledky, kterých se mu zatím podařilo dosáhnout. To nejlepší ho jako moderátora teprve čeká.

Jste spokojen s Mediaprojektem? Byl byste pro zavedení elektronického měření?

S Mediaprojektem jsem spokojen v případě, že jsou v něm z mého pohledu správná čísla, v opačném případě bývám krajně nespokojen. Ale vážně: jsem pro elektronické měření poslechovosti v případě, že tato technologie bude fungovat bezchybně a nepřevýší řádově cenu Mediaprojektu. Pokud by se toto podařilo, možnosti, které nabízí, jsou se současným Mediaprojektem nesrovnatelné.

Jak vidíte budoucnost českého rozhlasového trhu?

Budoucnost českého rozhlasového trhu vidím nečesky. Jinak dobře.

Jaké máte plany ohledně digitalizace? Proslýcha se, že v by mohlo vzniknout něco ve stylu Impuls 2. Pokud by ta možnost nastala, jak byste si představoval program takové stanice?

Vidíte – a já jsem si myslel, že Impuls 2 už existuje. Nejsem odborníkem na digitalizaci. Je jasné, že digitální rozhlasové vysílání je otázkou času, ale osobně si myslím, že ještě poměrně dlouhého. Svoji představu o programu takové stanice mám, ale neprozradím ji.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: