Česká odbočka mezinárodní společnosti IFPI se rozhodla, že po čtyřech letech výrazně změní způsob výpočtu koeficientů rádií pro jednotlivé skladby do žebříčku nejhranějších skladeb, který tato společnost každý týden pravidelně vydává. Podle nového systému odpadá hledisko množnoství novinek nasazovaných do vysílání a zůstává pouze podíl na trhu.
Ani ten ovšem není beze změny, podle pravidel z roku 2000 byl koeficient počítán na základě množství novinek a podílu poslechovosti na věkové skupině 12-49 let, nově zůstává pouze podíl na trhu, ovšem na věkové skupině 12-79 let.
„Koeficienty dosud platné byly závislé na nasazování novinek. Tato podmínka bude zrušena a od týdne 41/04 budou pro výpočet zisku bodů jednotlivých singlů používány pouze podíly jednotlivých rádií, které jsou uveřejňovány v
MediaProjektu,“ říká Pavel Bodiš ze společnosti IFPI.
Koeficienty stanic zúčastněných v systému výpočtu nejhranějších singlů Radio 2004 tedy budou od příštího týdne kopírovat výsledky podílu na trhu v poslechovosti stanic podle MediaProjektu.
Orientačně lze říct, že podle nového systému získají větší váhu celoplošné stanice jako Frekvence 1 nebo ČRo 1 – Radiožurnál. Pomůže k tomu jednak zrušení přepočítávání počtu novinek, v kterémžto ohledu byly tyto stanice mnohem opatrnější než lokální hitová rádia, a také rozšíření sledované věkové skupiny. Jak Frekvence 1 tak Radiožurnál jsou totiž nejposlouchanější mezi lidmi staršími 40 let.