Výsledky Mediaprojektu známe. Někoho potěšily někoho zklamaly. Výsledky kromě kvality programu ovlivňuje i to, jak se jednotlivá rádia prezentují mimo éter. V Německu a v Rakousku opět narazíme na pár nápadů, které k nám ještě nedorazily.
Začátek roku samozřejmě trochu zastínila katastrofa v jihovýchodní Asii. A tak například Rádio Donau 3 FM v jihoněmeckém Ulmu už dva dny po katastrofě vyzývalo lidi k finanční pomoci. Teď se může chlubit tím, že jeho posluchači vybrali půl miliónu euro. Radio Regenbogen z Bádenska Württemberska nasbíralo dokonce 1,4 miliónu euro. Ale taková pomoc se objevila i u nás. Rakouská ÖRF uspořádala 3. února benefiční koncert. Záštitu nad ním převzalo Radio Wien. Jeho moderátoři programem ve Vídeňské městské hale provedli. Na koncertu vystoupila řada hvězd rakouského showbyznysu.
Jak už to tak ve spoustě rádií bývá, ranní moderátor je hvězdou, která musí rádio reprezentovat dnem i nocí. I když spí. I mimo éter musí hrát svůj charakter, kterým se ráno prezentuje ve vysílání. Moderátory, kteří se vydávali za žebráky a na ulici prosili o almužnu jsme tady už měli. Dokonce i moderátora, který si jednou vyprosil přespání za výlohou jednoho obchodu, viz Dražba moderátora, zaplacené účty a další lednové promo.
Moderátor ranního bloku norimberského rádia Energy Ralf Podszus si ještě stále nenašel nový byt a tak jednoduše stráví jednu noc na norimberském hlavním nádraží. Ralf si ustele v hlavní hale na galerii nad Service Pointem. Až do deseti večer s ním bude na místě tým rádia Energy. Potom už bude moderátor odkázaný sám na sebe a těší se na každého, kdo se u něj na chviličku zastaví. Po noci strávené na nádraží se ranní vysílání rozjede v pět hodin právě z nádražní haly. Ralf Podszus se bude už od rána na nádraží snažit být co nejužitečnější. Bude bavit cestující čekající na vlak nebo hlásit odjezdy, příjezdy a i případná zpoždění vlaků.
Ranní moderátor ulmského Radia Donau 3 FM Matthias Matuschik se objevil na billboardu této stanice. Návrh reklamní agentury ypsilonw, která se stanicí spolupracuje od začátku vysílání v roce 2003, je opět docela provokující. Na podzim si kreativci vymysleli slogan: o(h)rale Befriedigung – Ušní (orální) uspokojení. Nynější billboard sice postrádá sexuální narážky, ale provokativní je. Na poutači je vyfocen ranní moderátor Matthias Matuschik v montérkách, který přilepuje plakát s logem a frekvencemi Rádia Donau 3 FM. Roh plakátu ale ještě není přilepený a pod ním je vidět zbytek poutače s logem konkurenčního Radia 7. Donau 3 FM tak chce podpořit svoji image nejdrzejšího rádia.
Offairovou propagaci nepodceňuje ani vídeňské regionální Radio Wien ze stáje veřejnoprávního ÖRF. Vídeňáci mají možnost se s ním vydat na Benátský karneval. Speciální disko-vlak odjíždí v pátek ve 22.30 z Jižního nádraží ve Vídni. V devět ráno dorazí do Benátek. Cestující si můžou vybrat mezi obyčejnými vagóny na sedění, lehátkovým vozem, případně lůžkovým vozem s kupé pro dva. Na spaní ale asi moc času nebude, protože se cestou bude hrát ruleta, tancovat na diskotéce, flirtovat na baru a tlachat u stolů plných jídla. Na benátském nádraží Santa Lucia se pak cestující – posluchači Rádia Wien vrhnou do víru karnevalu. Po celodenním řádění v Benátkách se ještě ten den tedy v sobotu večer vydá výprava nazpátek. Odjezd z Benátek je ve 22.30. Ráno o půl deváté jsou všichni zpátky ve Vídni, aby si mohli odpočinout po dvou proflámovaných nocích. Akce není zadarmo. Jízdenka stojí (podle toho jestli chcete jen sedět nebo i lůžko) od 79 do 259 euro.
Shodit 400 kilogramů je cíl soutěže Fette Wette (Tlustá sázka), kterou vyhlásilo už zmiňované Radio 7. Stanice se rozhodla využít toho, že více než polovinu Němců trpí nadváhou. Účastníci kteří se přihlásí (soutěží skoro 30 lidí), budou pod vedením odborníků postupně shazovat nadbytečná kila. Cílem není co nejrychleji zhubnout. Akce začala 31. ledna a skončí 28. dubna, kdy se bude konat velké převážení všech soutěžících.
Organizátoři chtějí tlouštíky přimět k celkové změně životního stylu, která přinese trvalejší výsledky. Účastníci jsou rozděleni do týmů. Každá skupinka musí týdně ubrat 7, 7 kg. Právě to že jde o týmové snažení může pomoct ve chvílích, kdy ochabne vůle hubnout a člověk si bude chtít dopřát “pár“ kalorií navíc. Průběh celého hubnutí totiž budou posluchači mít možnost sledovat ve vysílání a také na internetových stránkách rádia, kde nebudou chybět ani fotky.
A nakonec něco typicky zimního. Moderátoři Antenne Mecklenburg-Vorpommern se vsadili s organizátory Apres Ski Party, že nejrychleji postaví sněhuláka. Tým moderátorů, nechyběl ani tzv. Wetter Werner, který hlásí počasí, se při stavbě sněhuláka utkal s dalšími týmy. Pro nejrychlejší stavitele sněhu byli samozřejmě připravené ceny, které se nějakým způsobem vztahují k zimním sportům.