Listopadové promo novinky – Auto pro postiženého i levný benzín

radiotv22Vánoční šílenství se zatím na promotion německých rádií neprojevilo. Celkově je podzimní nabídka o něco chudší než byla ta letní. Možná že promo manageři odpočívají po létě nebo se připravují na Vánoce.

Posluchači německého rádia SAW hledají každý den ztracenou větu. Moderátor v šest hodin ráno nastíní, co se hledá a čeká. Hledat se může přísloví, část textu písně, citát nebo nějaká známá hláška. Ten kdo by hned po ránu tuto větu uhodl, dostane 13 tisíc euro. V případě že se nikdo takový nenajde, nevadí. Prominentní osobnosti napovídají. Každou hodinu napoví jedna celebrita. Někdy je nápověda jasná, jindy se může jednat o nějaký chyták. V každém případě se ale s každou nápovědou snižuje výše výhry. Slogan hry, kterým ranní moderátor Volker Haidt láká posluchače k účasti, zní: Probuďte v sobě Indiana Jonese a staňte se lovcem ztracené věty!

Ten, kdo ví správnou odpověď nebo ji aspoň tuší, se musí ozvat telefonicky na linku, která je z pevné sítě zpoplatněna 49 centy. V banneru na stránkách rádia je vytvořena koláž z obličejů prominentů. Největší obličej s kloboučkem Indiana Jonese má Angela Merkelová. Hned vedle ní se tísní o něco menší Edmund Stoiber a pak například Dieter Bohlen a další hvězdy showbusinessu.

Auto pro postiženého

Ne každá akce, kterou rádia pořádají musí být spojená jen s čistým finančním ziskem pro danou stanici. Posluchači Radia Hamburg teď přispívali na nákup speciálního auta pro postiženého Patricka. Ten trpí Beckerovou svalovou atrofií. Předpokládá se, že se nedožije více jak 17-25ti let. Je odkázán na speciální elektrický vozík. Ten je těžší a mohutnější než běžný vozík pro invalidy a tak musí mít rodina pro jehlo dopravu i odpovídající vůz. Na ten poslední si Patrickovi rodiče vzali úvěr. Teď jim pomůže veřejnost v rámci akce Posluchači pomáhají dětem. Posluchači nasbírali 10 tisíc euro, dalších 14 tisíc přidala Sparda Bank Hamburg. Ta v rámci svého letního festivalu uspořádala soutěž ve střílení na bránu. Za každou trefenou branku darovala banka 10 euro. Střílet přišli návštěvníci i hráči fotbalového klubu St. Pauli a také pracovníci banky.

Akce Posluchači pomáhají dětem běží už několik let. Každý rok se tak podaří nashromáždit 60 tisíc euro. V roce 2004 to bylo dokonce 180 tisíc. Vybrané peníze dostávají zařízení pro mládež, dětské domovy atd.

Seriál o Martinu Lutherovi

31. října 1517 formuloval Martin Luther ve Wittenbergu 95 tezí, kterými chtěl vyvolat diskusi například o prodeji odpustků církví. Své teze přibyl na dveře kostela. Lutherovy myšlenky se začaly rozšiřovat atd. Určitě to znáte z dějepisu. A právě na tuto významnou událost si vzpomněli v rádiu SAW. Leader trhu v Sasku Anhaltsku a zároveň nejúspěšnější komerční rádio ve východním Německu si připravilo čtyřdílný zábavný seriál o této historické postavě. Všechny čtyři díly si pak posluchači mohli poslechnout mezi pátou a desátou hodinou ranní právě 31. října, který je ve většině spolkových zemí svátkem. Moderátor pořad uváděl trochu posměšně jako produkci redakce náboženského vysílání rádia SAW.

Levný benzín

Bojovat s vysokými cenami benzínu se rozhodlo Radio Hamburg akcí, která je známá i u nás. A to sice, že nabídlo u jedné čerpací stanice firmy Orlen všechny druhy benzínu i nafty za jednotnou cenu 90 centů za litr. Akce trvala dvě hodiny a společně s rádiem Hamburg se na ní podílela ještě pojišťovna Itzehoer Versicherungen. Protože se při takových akcích tvoří fronty, bavil čekající řidiče ranní moderátor John Ment, který měl připravenou i řadu soutěží. Navíc byli nasazeni i pojišťovací poradci z pojišťovny Itzehoer Versicherungen, kteří řidičům nabízeli možnost, hned uzavřít pojištění jejich vozu.

Ex-Spice-Girl Melanie C. navštívila 26. října prosklené studio rádia Hamburg. Před stovkou posluchačů, kteří při soutěžích ve vysílání vyhráli vstupenky, zazpívala Melanie C. živě svoje současné i starší hity. Koncertem provázeli moderátoři Hamburgu Jan Bastick a Martin Baum. Třicetiminutový koncert zároveň mohli poslouchat posluchači i živě z éteru.

Vařečka

Několik regionálních televizí jako je například Leipzig Fernsehen v Lipsku, TV Altenburg, Regio TV (jen v některých oblastech) a některé odnože TV Regional vysílá pořad podobný naší Prima vařečce. Hosty tady ale nejsou obyčejní lidé z ulice nýbrž různé (i když třeba jen regionální) celebrity. Jejich kuchařské umění můžou sledovat nejen diváci v televizi ale také publikum, které je přítomno natáčení. Vstupenky jsou k mání za deset euro. V pátek 11.listopadu si moderátor pořadu Jens Becher a šéfkuchař Andreas Goßler pozvali ranní moderátorské duo stanice R.SA Böttchera & Fischera.

Reklama v metru

Každý i sebelepší nápad potřebuje svoji reklamu. Leader na trhu v Bádensku-Württembersku Hit-Radio ANTENNE 1 našlo pro svoji propagaci plochu o velikosti 160 metrů krát 40 centimetrů. Právě 160 metrů je délka nástupiště na stanici Hlavní nádraží stuttgartského metra. Speciální asfaltová folie je nalepená podle bezpečnostního pruhu, za který se nesmí vstupovat před zastavením vlaku.

Na této odolné fólii se objevují upoutávky na aktuální promotion stanice. „Kde jinde se lidé zdrží tak dlouho před nějakou reklamou,“ raduje se z ideálního doplňku ke klasické venkovní reklamě šéf marketingu Hit-Radia ANTENNE 1 Walter Krämer, citovaný serverem Radioszenne.de. „Díky dlouhé době strávené na nástupišti, se reklamní sdělení zaryje do paměti a člověk si ho vezme sebou dál například do práce, kde se může stát předmětem diskuzí.“

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .