Praha 28. prosince 2001 – UPC Česká republika, a. s., největší česká kabelová televize a přední komunikační společnost začne od 31.12. 2001 odpoledne postupně zařazovat do své základní nabídky dva nové televizní kanály.
První z nich se jmenuje FOX KIDS. Fox Kids se zaměřuje na děti ve věku 4 – 16 let. Vysílá denně. V programu se objevují především kreslené pohádky a kreslené a hrané seriály, které jsou plně dabovány do češtiny. Nabídka obsahuje tituly jako jsou Spiderman (8-14 let), Pinocchio (4-12 let), Malá mořská víla (4-8 let), X Men (8-14 let), Denis, postrach rodiny (4-12 let), Princezna Sisi (4-12 let), Farma příšer (8-14 let), vzdělávací pořad THE Why Why Family (rodina plná „proč, proč“) nebo hraný seriál Tak málo času (8-14 let), který bude vysílán od března 2002.
Druhý kanál, široce známý, populární a odborníky uznávaný NATIONAL GEOGRAPHIC nabízí špičkové dokumentární pořady na témata, jako divoká příroda, dobrodružství a objevy, přírodní krásy, světová kultura a věda či ztracené civilizace a svět minulosti. National Geographic vysílá denně, od 8.00 hod. ráno do 3.00 hod. večer, v angličtině a částečně s českými titulky (objevují se přibližně u 40 % pořadů a musí se přijímat prostřednictvím teletextu – strana 350).
V nabídce největší české kabelové televize vystřídá National Geographic německou stanici RTL 2, která podle průzkumu UPC patří mezi slaběji sledované. Kanál Fox Kids zaujme na obrazovce místo jiného dětského kanálu SuperMax, s jehož provozovatelem zatím nedošlo k dohodě o nových podmínkách, za kterých by mohl být šířen v síti UPC.
„Věřím, že změny v naší programové nabídce diváci přivítají, protože v obou případech jde o programy, které si doslova zamilovali divácj na celém světě. Například National Geographic sleduje přes 52 miliónů diváků v 64 zemích,“ prohlásil v této souvislosti Robert Kacovský, ředitel pro marketing a prodej. Ke skutečnosti, že National Geographic je šířen v anglické verzi, dodal, že: „společnost UPC Česká republika, a. s. tak vychází vstříc přání zejména rodičů a mladých lidí, kteří stále častěji požadují atraktivní program s dobrou angličtinou, aby se mohli v tomto jazyce vzdělávat. Dokumenty v češtině lze naopak nalézt na jiných obdobných kanálech, a to na Spektru či na Discovery Channel.“
Přehled pořadů obou nově zařazených kanálů lze zatím nalézt v některých specializovaných TV magazínech (např. Satelit), na internetové stránce www.upc.cz, na www.foxkids.cz a na www.nationalgeographic.com. Stránka Fox Kids současně slouží jako zábavná internetová stránka pro české děti v jejich mateřském jazyce.
František Malina
ředitel public relations UPC ČR