Šéfem ČRo bude Duhan, Hikelová či Matoulek

cro_cerveneRada Českého rozhlasu jednala ve čtvrtek 24. února o novém generálním řediteli Českého rozhlasu. Z původních pěti kandidátů zbyli jen tři. Definitivní volba má proběhnout v březnu.

Český rozhlas je o krok blíže k obsazení křesla svého generálního ředitele. Do druhého kola volby postoupili tři kandidáti, Hana Hikelová (6 hlasů), Petr Matoulek (5 hlasů) a prozatímní ředitel ČRo Peter Duhan (3 hlasy).  Jan Menger, šéf středočeského vysílání, se dvěma hlasy do druhého kola nepostoupil. Karel Zýka se omluvil „pro neodkladnou služební cestu„, od radních si odnesl jediný hlas a z boje rovněž vypadnul. S využitím kontinuálního zpravodajství serveru Česká média přinášíme souhrn hlavních bodů z vystoupení jednotlivých kandidátů.

DOPORUČUJEME: ARO chce měřit poslechovost celoplošných stanic

Peter Duhan, prozatímní ředitel Českého rozhlasu – hlavním tématem jeho projevu se stala ekonomická otázka, vyjádřil se k synergiím mezi regionálními stanicemi a rozhlasovou centrálou. Neopomenul důležitost rozvoje internetových aktivit. Ke změnám k ČRo 2 (Dvojka) argumentoval, že byly nevyhnutelné, připustil však, že měl být kladen větší důraz na lepší komunikaci. Dále je podle něj správné uvažovat o all-news.

K TÉMATU: Český rozhlas by měl konečně získat nového ředitele

Hana Hikelová, ředitelka zpravodajských stanic Českého rozhlasu – její vizí je vybudovat do roku 2013 z Českého rozhlasu moderní veřejnoprávní médium, oslovit má pak co nejširší spektrum posluchačů. Dále odmítla zvýšit rozhlasový poplatek, nutná je podle jejího vyjádření reorganizace a snížení počtu zaměstnanců. Posílena pak má být role ČRo při vzdělávání dětí a mládeže. Reklamu na vlnách veřejnoprávního rozhlasu chce uchovat.

ŽHAVÉ TÉMA: ČRo 2 – Praha projde v únoru změnou, nová „Dvojka” bude více kontaktní

Petr Matoulek – bývalý ředitel Rádia Černá Hora si myslí, že ČRo má sloužit k tomu, aby si posluchači udělali vlastní názor na základě kvalitních informací. Rozhodně si nemyslí, že určujícím kritériem má být maximalizace kupní síly (tedy poslechovosti). Programové změny mají být prováděny citlivě. Zaměstnanci mají být placeni nejlépe v oboru.

PSALI JSME: Rozhlas skončil na krátkých vlnách, jak se to projeví na možnostech příjmu?

Jan Merger – podle něj je nutné navýšit poslechovost, protože ČRo přišel o třetinu posluchačů. Neúspěšný kandidát navrhoval sloučení ČRo 1 – Radiožurnálu, Rádia Česko a ČRo 6. Zároveň plánoval zrušení ČRo Leonardo a převedení náplně do jiné stanice. Nově plánoval zřídit funkci personálního manažera.

reditel_cro_banner

Autor článku: