Poslanecká sněmovna má v úterý rozhodnout, zda po 11. listopadu 2011 (tedy po přechodu ČT na digitální vysílání), zůstane ve vysílání ČT reklama.
Senátní návrh zákona počítá s odkladem platné legislativy o odstranění reklamy v ČT na dva roky, uvedla to agentura Mediafax. Zastáncem kroku je rovněž ministr kultury Jiří Besser: „Všechny problémy, které v kultuře jsou, by pomohlo vyřešit to, kdyby reklama v České televizi na přechodnou dobu dvou let zůstala. Abychom v těch dvou letech našli společnou řeč na vyřešení problémů s kinematografií a podobně. To je jen návrh do pléna diskuse.“
K TÉMATU: Hrozí ČR arbitráž kvůli reklamě na ČT?
Výnosy z reklamy by se dle tohoto návrhu rozdělily mezi Státní fond rozvoje a podpory kinematografie, Státní fond kultury a dokončení digitalizace. Platný zákon počítá s tím, že reklama ve vysílání České televize má skončit 11. listopadu letošního roku.
ANALÝZA: Nova nevypíná analogové vysílače, přesto o licenci nepřijde
Tento zákon ovšem schválila Poslanecká sněmovna PČR v minulém složení. Zástupci TV Nova a TV Prima jsou ovšem ostře proti tomuto kroku, například Nova má podle slov svého ředitele Jana Andruška vysoké náklady na proces digitalizace, zároveň ovšem stanice přislíbila, že plánuje zvýšit svůj podíl na financování a podporu české kinematografie.
DOPORUČUJEME: ČT nahradila reklamu teleshoppingem, díky zákonu jí to může projít