O přízeň posluchačů českých rozhlasových stanic se ucházejí dvě témata – situace po volbách do Poslanecké sněmovny České republiky a Mistrovství světa ve fotbale 2006. Aktuální zpravodajský servis z voleb poskytl veřejnoprávní rozhlas. Parlamentní volby 2006 však neopomíjejí ani soukromá rádia.
Kromě zařazování zpráv o výsledcích jednotlivých politických stran pokládají posluchačům většinou anketní otázky, které často vycházejí z nastalé povolební situace – Co říkáte výsledku voleb (Rádio Karolína), Jak jste spokojeni s výsledky voleb? (Radio Vysočina), Chtěli byste nové volby (Hitrádio Orion).
Radio OK vyhlásilo v květnu „Poslaneckou nadílku Rádia OK „. Soutěžící měli za úkol poslat na adresu rozhlasové stanice korespondenční lístek nebo pohled s odpovědí na následující otázku: „Co byste prosadili jako první, kdybyste mohli být alespoň jeden den poslankyní nebo poslancem?“ Za tři týdny přišlo kolem pěti tisíc zajímavých návrhů, které potvrdily, že se lidé v dnešní době o politiku živě zajímají. Každý den losovali moderátoři výherce, kteří dostali peněženky se sluníčkovým logem stanice. Hra vyvrcholila v den, kdy začaly volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. V ranním vysílání byla vylosována výherkyně 55 tisíc korun, což je výše základního měsíčního platu poslance. Paní Jana z Chrudimi poslal do hry pohled s tímto vzkazem: „Kdybych byla alespoň jediný den poslankyní, zavedla bych pro všechny zaměstnané ženy dva dny volna v měsíci na děti a domácnost“. Ve vysílání se přiznala, že vyhrála v životě pouze 2x a to vždy v soutěži na Radiu OK.
Radio Beat vyhlásilo volby do rockové sněmovny. O přízeň se ucházelo 11 stran, na jejichž speciálních kandidátkách se objevili hudebníci nebo hudební skupiny. Posluchači mohli dát hlas například „Důchodcům za životní nejistoty“, „Hnutí žen za zrovnoprávnění bigbítu“ , „Hnutí umělců za odstranění čtyřčtvrťového taktu“…. Rocková sněmovna byla obsazena na základě hlasování. Nejlépe si vedla „Hard – rocková strana“, která díky 412 hlasům získala 14 křesel. Jak jsme se mohli přesvědčit, přistupovaly některé stanice k volbám zcela neotřelým způsobem.
Světový fotbalový šampionát už klepe na dveře. Rádia, a nejen soukromá, nabízejí posluchačům sportovní zábavu v předstihu.
Český rozhlas 2 – Praha zahájil soutěž „Než padne gól“ už 2. března. Až do 8.června zařadí vždy ve čtvrtek do pořadu Odpolední kolotoč příspěvek ze zákulisí příprav mistrovství světa. Autorka reportáží Eva Kézrová – sportovní redaktorka Českého rozhlasu 2 – Praha – se před mistrovstvím zaměří na vše ze zákulisí příprav českého týmu, co může zajímat širokou posluchačskou obec. Vybrala si například Módu a dresy, Jídelníček a pitný režim, Život na hotelu…. K mikrofonu si pozvala nejen slavné hráče a trenéry, ale také hlavního lékaře reprezentace, kuchaře, maséra. Nevynechala ani manažera a vedoucího českého národního týmu. V pořadu bude zadána soutěžní otázka, na kterou posluchači písemně odpoví. Na výherce čekají „týdenní výhry“ a na závěr soutěže mimořádné cena.
Český rozhlas 1 – Radiožurnál vyhlásil anketu JDEME NA TO… Od pondělí 15. do pátku 26. května vysílal stejnojmenný 10dílný seriál, kde představoval písně nominované do ankety o oficiální píseň naší reprezentace pro fotbalové mistrovství světa 2006. Všechny navrhované písně byly najednou představeny v hodinovém speciálu vysílaném o prvním červnovém víkendu. Hlasy se písním zasílaly pomocí SMS zpráv. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne během června.10 finálových písní a oficiální světový hit MS 2006 Love Generation bude vydáno ke konci června na CD.
Od 9. června do 9. července si můžete vyzkoušet své znalosti v Soutěži k mistrovství světa ve fotbale, kterou připravil Český rozhlas SEVER Každý den po půl deváté ráno bude vyhlášena u příležitosti světového šampionátu fotbalová otázka, na kterou se bude odpovídat pomocí SMS z mobilních telefonů. Denní výherce získá volný tipovací tiket do sázkové kanceláře.
Soutěže nabízejí i soukromé stanice. Radio Metuje vsadilo na známou pravdu „Češi milují fotbal, Češi milují pivo“. Za správný tip na vítěze ankety Zlatý míč včetně co nejpřesnějšího odhadu počtu hlasů, které získá, nabídlo 50 litrový sud piva.O album písní nazvané „Kdo neskáče, není Čech“, se soutěžilo od 29.května do 4.června. na www.netimpuls.cz. K získání alba s písněmi, které si zpívají hráči i fanoušci, stačilo poslat SMS se odpovědí na otázku V Jakém roce a ve které zemi se naposledy čeští fotbalisté zúčastnili mistrovství světa ve fotbale? Ze správných odpovědí byl každý den vylosován jeden majitel fotbalového CD.