Dlouhodobý pokles poslechovosti se dá řešit různě, ale jedněmi z nejobvyklejších řešení jsou výměny moderátorů nebo rovnou ředitelů, úpravy programu nebo dokonce formátu rádia. Radio Hellax, které za poslední rok ztratilo šedesát tisíc posluchačů přichází v těchto dnech se změnami hudby, image a programu.
Jak praví jeho tisková zpráva, Hravé rádio Hellax, je jiné. „Chceme nabídnout našim posluchačům stanici třetího tisíciletí“, tvrdí obchodní ředitel rádia Hellax Ing. Robert Nosek. Rádio Hellax mění zcela svou image nebo chcete-li samotnou tvář rádia. Posluchači frekvence 93.7 FM mají možnost slyšet nové originální znělky, změnila se hudba a vrátily se do éteru oblíbené pořady. V Hellaxu se pracuje na celé řadě změn.
Jednou z nich a vlastně tou základní je, že se změnil hudební formát. Vedle současných hitů se hraje na Hellaxu více české hudby a muziky z osmdesátých až devadesátých let. „Vracíme se ke starším hudebním kouskům. Chceme, aby si naši posluchači melodie z rádia notovali a prozpěvovali si je. Nezapomínáme ale ani na úplně nové hity. Zkrátka jsme hudební profil rádia upekli tak, aby si vybrali všichni posluchači to své“, říká hudební ředitel Jirka Janda.
„Do programu Hravého rádia se vrátila česká hitparáda, kterou uvádí v premiéře každý čtvrtek po 19-té hodině Jirka Veselý. Opět jsme zařadili na odlehčení každodenních starostí velice oblíbený Fór dne. Vysíláme jej několikrát denně. Nutno přiznat, že od našich náročných posluchačů zaznamenáváme velmi příznivé ohlasy. Snažíme se pomáhat motoristům. V dopravním servisu neustále informujeme právě díky Vám, řidičům, o rozmístění radarů v našem kraji. Navíc vysíláme další nové pořady, tak ať se naši posluchači při poslechu rádia něco zajímavého dozví. Chceme, aby rádio nebylo pouze kulisou. Jde o projekty typu Lifestyle nebo o Pop rockovou historii,“ prozrazuje vnitřní změny v Hravém rádiu ředitel programu Jirka Wrobel.
Posluchači Hravého rádia se mohou těšit rovněž na Hudební víkendy doplněné spoustou důvěrných informací o zpěvácích a skupinách. Úplně nový program se rozjíždí ve své úplné podobě. „Postupně budeme zařazovat nové věci a zajímavé pořady do našeho programu. Doufáme, že se vše bude líbit“, tvrdí shodně moderátorský tým Hellaxu.
„Co se týče zpráv, zdokonalili jsme komunikaci s městskými úřady v Ostravském kraji a okolí, aby naši posluchači měli dostatek informací ze svých měst. Nevynecháme nic podstatného a snažíme se být u všeho první“, hlásí ze zprávařského newsroomu šéfka redakce Eva Panošová. Zároveň dodává; „Aktuální zprávy si posluchači našeho rádia mohou poslechnout opět přesně v celou hodinu. Nechybíme ani na sportovních utkáních a u všeho podstatného co se děje v ulicích měst. Jelikož se blíží zima, připravuje se také zimní servis, ve kterém se posluchači dozví aktuální zprávy z Beskyd a Jeseníků. Informací z kultury bude od prosince v rámci nového programu rádia více“.
Také se změnila image Hellaxu. Fanoušci tohoto populárního rádia mohou vidět vše podstatné na billboardech a plakátech vylepených po celém regionu. Jeden z promotérů Hravého rádia Daniel Martínek říká: „Došlo k příjemné programové změně ve vysílání Hellaxu. Základem naší reklamní kampaně je slogan Udělá Vám to dobře. Doufáme, že našim skvělým posluchačům nabídneme příjemnou rádiovou změnu“. Na rádiu Hellax nebudou chybět velice zajímavé soutěže o hodnotné ceny. Populární hudební stanici si můžete naladit stále na známé frekvenci 93,7 FM a přesvědčit se tak o tom, že rádio je jako nové.
Tolik tisková zpráva Radia Hellax. Co k tomu dodat? Změny image nebo zpravodajství si netroufám komentovat, ale komerční rádia se obvykle posluchají kvůli muzice a v tomto bodu podle mne nejsou změny na Hellaxu nijak výrazné. V každé hodině přibylo pár českých písniček a pár kousků z osmdesátých let, ale celkový hudební dojem zůstává podle mého názoru podobný.
Jak už jsme psal v komentáři k Mediaprojektu, Hellax je proti svým ostravským konkurentům nevyhraněný. Orion si jede svůj úspěšný AC formát, Kiss Morava ovládá trh teenagerů, Radio Čas po vzoru Blaníku sebralo starší a pokročilé posluchače a Radiohrad si svými hity osmdesátých let buduje specifickou pozici mezi dvacátníky a třicátníky. Rád bych věděl, zda si na Hellaxu vůbec řekli, pro koho vlastně chtějí hrát.
Právě věta hudebního ředitele Jirky Jandy “
Zkrátka jsme hudební profil rádia upekli tak, aby si vybrali všichni posluchači to své.“ vystihuje onu nevyhraněnost. Ano, určitě si téměř každý na Hellaxu svou písničku vybere, ale pokud bude jedna nebo dvě v hodině, tak může taky velice rychle přeladit jinam. Ale kdoví, třeba ten svůj koláč opravdu upekli dobře. To ukážou až květnová čísla Mediaprojektu.