Začátkem září to vypadalo, že české diváky čeká vyrovnaný podzimní souboj komerčních stanic jako tomu bylo před rokem. Tehdy Prima dosáhla třicetiprocentního podílu na trhu zásluhou nebývalého úspěchu reality show Vyvolení a velice výrazně se dotahovala na tradičního lídra trhu – TV Nova. Letošní podzimní sezóna má však s tou loňskou pramálo společného.
Na poslední čtyři měsíce letošního roku Prima pečlivě zbrojila a nachystala si hodně novinek, které představila divákům v průběhu září. Výsledky sledovanosti však ukazují, že neuspěla ani s jedinou. České televizi se vyplatila sázka na licencovanou taneční show Star dance. Nejvíce bodů u publika získala během podzimu TV Nova. Její podíly na televizním trhu dosahují mnohaměsíčních rekordů. Pojďme se podívat na prime time jednotlivých dní podrobněji.
Pondělní osmá hodina dává divákům na výběr ze tří českých seriálů. Nejvíce zaujala Pojišťovna štěstí, kterou do podzimního schématu na poslední chvíli zařadila Nova. Touto svojí vlajkovou lodí chtěla odstavit nastupující seriál Letiště (Prima), což se jí podařilo, ale za cenu zapadnutí nákladově dražšího seriálu mezi ostatní nízkonákladové série. Premiéru první řady vysílala Nova jedenkrát týdně v exkluzivním nedělním prime time. Teď ji musela nasadit proti konkurenci kromě pondělka i ve středu. Její sledovanost osciluje okolo dvou a čtvrt milionů diváků, Letiště se propadlo k půlmilionové hranici. Zajímavý je výkon reprízovaného krimi cyklu Panoptikum města pražského na ČT1, který vykazuje zhruba dvojnásobnou sledovanost oproti Letišti. I v druhé části pondělních večerů vítězí Nova díky vyhlášení výsledků castingové show Česko hledá Superstar (cca 1,8 milionů diváků). S odstupem následuje cestopisný cyklus České televize Na Cestě (1-1,2 mil.). Americký seriál Zoufalé manželky na Primě sleduje zhruba šest set tisíc jeho příznivců.
Třetí řada Rodinných pout generuje Primě každé úterý necelých 1,2 milionů diváků. O polovinu méně jich ve stejnou dobu dokáží oslovit zábavné pořady České televize (Bolkoviny, Abeceda hvězd, Hitparáda tv zábavy). Vítězem je pokaždé Ordinace v růžové zahradě (Nova), která má podobný ohlas jako pondělní Pojišťovna (2,2 mil.). Ve druhé polovině večera si pozici dvojky na trhu vymění ČT1 s Primou (Pošta pro Tebe 1,0mil., Chůva v akci 0,5-0,7 mil.). Nejvíce lidí v tu dobu sleduje Kriminálku Miami na Nově (1,4-1,5 mil.).
Středeční seriály na komerčních stanicích vykazují podobná čísla jako jejich pondělní díly. Pokles nastává u ČT1, kde rodinná série Horákovi dokáže zaujmout okolo šesti set tisíc diváků. Je zajímavé, že i když jde v tomto případě o premiéru, větší úspěch má pondělní reprízované Panoptikum. Po deváté hodině večer mívá publicistický pořad Na vlastní oči (Nova) dvojnásobnou sledovanost (1,6 mil.)oproti konkurenci – talk show Všechnopárty (ČT1- 0,8 mil.) a reality show Jste to, co jíte (Prima – 0,7 mil.).
Nejslabším večerem prvního programu České televize je ten čtvrteční. Britský seriál Podfukáři vysílaný od osmi hodin propadl (méně než 0,5 mil.). Poměr seriálů Ordinace vs. Pouta je obdobný jejich úterním číslům. Po deváté diváci přepínají. Nejméně jich pravidelně nasbírá Trosečník (Prima – 0,6 mil.), lépe se daří Banánovým rybičkám (ČT1 – 0,7 mil.) a tradičním vítězem je Kriminálka Las Vegas (Nova – přes 1,5 mil.).
Zatímco v pracovní dny je jasnou jedničkou ve sledovanosti Nova, o víkendu jí často tento primát přebírá Česká televize. Jejím nejsilnějším dnem býval pátek díky kriminálním seriálům, dokumentům 13. komnata a talk show Uvolněte se, prosím (tyto pořady oslovují okolo 1,3 mil.diváků). Slabší výkon vykazuje nynější seriál Poslední sezóna, jehož první díl sice shlédlo 20.října 1,6 mil. diváků, ale po měsíci jich více než třetina odešla.
V posledních týdnech dokáže ČT1 triumfovat i v sobotu díky show Star Dance. O její poslední díl mělo zájem rekordních 2,04 milionů příznivců tance. Třetím vzadu je během víkendu Prima, která diváky neoslovuje ani páteční reality show Moje „milá“ tchýně, ani filmovými tituly v další dny. Nejúspěšnějším víkendovým pořadem na Primě bývá nedělní talk show Nikdo není dokonalý (0,7-0,95 mil.), která šlape na paty původním dramatickým dílům na ČT1 (přes 1 mil.). Vítězné Česko hledá Superstar (Nova) si pravidelně nenechá ujít více jak 2,2 milionů diváků.