Sledovanost 7/2007: Dálniční policie zastavila propad Novy

Sledovanost Novy se odrazila od svého dna. CT1 ji spolu s Primou vrátily diváky, které jim Nova velkoryse odevzdala v předcházejícím týdnu. Pilotním dílem desáté série Kobry 11 zahájila Nova jarní seriálovou ofenzívu. Druhý díl Ber nebo neber udržel Primě většinu diváků prvního dílu.

Pořadí nejsledovanějších pořadů na jednotlivých televizních stanicích se oproti předchozím týdnům příliš nemění. Nedělní Televizní noviny a Události v regionech jsou pro Novu a ČT jistotou nejsledovanějšího pořadu. Na Primě se jím stala soutěž Ber nebo neber. ČT pravidelně boduje se svým pátečním programem, dobré výsledky přináší Primě oba její původní seriály. Vysoké ratingy večerních zpráv a seriálu Ulice na Nově rovněž nikoho nepřekvapí. O tyto jistoty a klid však televizní divák brzy přijde – na TV Nova začalo období nasazování nových seriálů. TV metry společnosti Mediaresearch jistě netrpělivě čekají, co tyto seriály udělají s daty o sledovanosti českých televizí.


Nova se odrazila ode dna
Semir s Tomem z Kobry 11 jsou specialisty nejen na zloděje aut a bankovní lupiče, ale i na nevěrné televizní diváky. S prvním dílem desáté řady německého seriálu se i díky těmto neohroženým dálničním policistům zastavil propad sledovanosti TV Nova. Vzhledem k dalším očekávaným seriálovým premiérám a již dnes známým průběžným výsledkům sledovanosti z tohoto týdne se nedá předpokládat, že by Nova v krátké době znovu okusila úrovně sledovanosti dosažené předcházející týden. Nova si polepšila, když její podíl na celodenní sledovanosti vzrostl z 38,18% na 40,32% stejně jako share v prime timu, který se zvýšil z 40,87% na 43,63%.
Nejsledovanějším pořadem českých obrazovek byly tradičně nedělní Televizní noviny ( 3 mil. diváků) následované dalšími vydáními TN a ostatních večerních zpravodajských pořadů. Hned za zpravodajstvím se umístil již zmíněný pilot k desáté řadě Kobry 11 (1,8 mil. diváků).


ČT1 vládne pátečním večerům
Sledovanost ČT1 klesla minulý týden hlavně ve prospěch Novy. Podíl ČT1 na celodenní sledovanosti se snížil z 23,78% na 22,83% a share v prime timu z 25,87% na 24,38%. Nejsledovanějším pořadem byly již tradičně nedělní Události v regionech (1,7 mil. diváků), následované pořady pátečního večera – pohádkou Čert ví proč (1,3 mil. diváků), 13. komnatou Jitky Zelenkové (1,3 mil. diváků) a talk show Uvolněte se, prosím (1,2 mil. diváků). V sobotu ČT oprášila pořadem StarDance Story (1,2 mil. diváků) alespoň na chvíli svůj podzimní trhák.


Prima boduje hvězdnou show Ber nebo neber
Sázka na Zunu Primě vyšla. Jím moderovaná soutěž Ber nebo neber (1,5 mil. diváků) dosahuje slušné a v rámci Primy dokonce rekordní sledovanosti. Ta sice mírně poklesla, ale stále se drží blízko úrovně dosažené u prvního dílu. Dá se předpokládat, že si Ber nebo neber dobrou sledovanost udrží, neboť diváci budou jistě zvědaví, jakou další „hvězdu“ jim Prima v dalším díle představí. V pořadí nejsledovanějších pořadů Primy k žádným zásadním změnám nedošlo. Oba původní seriály drží sledovanost Primy ve všedních dnech na hodnotách z minulých týdnů – Velmi křehké vztahy 1,2 mil. diváků a Letiště 1 mil. a 1,1 mil. diváků. Okruh věrných diváků si buduje Krimi live (980 tis. diváků). Nedělní 1. zprávy opět atakovaly milionovou hranici (990 tis. diváků), v ostatních dnech přitahují mezi 800 tis. a 900 tis. diváky. Podíl na celodenní sledovanosti Primy nepatrně vzrostl z 21,01% na 21,03%, share v prime timu se snížil z 20,66% na 19,79%.


Venku je jaro, ale na ČT2 se lyžuje
Byť tomu počasí venku nenasvědčuje, je stále zima a probíhají šampionáty zimních sportů. Touha spatřit sníh alespoň v televizi lákala diváky minulý týden k obrazovkám ČT2, na kterých probíhal Světový šampionát ve sjezdovém lyžování. Přenosy z něj se staly nejsledovanějšími pořady tohoto programu (400 tis. – 690 tis. diváků). Sledovanost ostatních pořadů ČT2 za moc nestála, takže na 4. místo se dostala i přes ne zrovna příznivý vysílací čas (neděle 14:25) jinak povedená francouzská komedie Taxi (400 tis. diváků). Druhý program České televize si celkově pohoršil, když jeho podíl na celodenní sledovanosti poklesl z 8,94% na 8,17% a share v prime timu se snížil z 6,87% na 6,55%.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .