Česká televize chystá soutěž Fenomén, poběží v pátek odpoledne

fenomen_logoVIDEO UVNITŘ – Na podzim připravuje první program České televize zbrusu novou vědomostní hru s názvem Fenomén, vysílat se bude každý pátek v 17:00. Soutěžní show pokračuje dále na Slovensku, v těchto dnech probíhá nábor na dvě série, v nové řadě se budou účastnit soutěžící ve věku 14-18 let. První série na STV byla vysílána v roce 2010, prostor dostal formát na Dvojce.

Fenomén dostane místo v pátek na Jedničce

Jednou z novinek podzimního programového schématu České televize bude soutěžní formát „Fenomén„, jehož impuls ke vzniku dala loni Slovenská televize. ČT1 formát adaptuje a nasadí jej podle předběžných informací v pátek v 17:00. Podrobnosti by měla veřejnoprávní televize sdělit na tiskové konferenci konající se příští týden.

Podle internetových stránek www.fenomen-soutez.cz je určena všem ve věku 14-26 let. Ten, kdo se propracuje mezi nejlepších, získá notebook značky Samsung, hlavní výhrou je studijní pobyt od téže společnosti. Webový test obsahuje 20 logických úloh, které nejsou limitovány časem. Při hodnocení správných odpovědí však také čas rozhoduje. Test lze vyplnit pouze jednou.

AKTUÁLNĚ: ČT1 nasadí novinky a opráší Pitaval; ČT2 věnuje dokumentům i víkendy

Formát charakterizuje Česká televize sloganem „Lidská mysl má své hranice, kterých se dotkne jen fenomén„. Jak dále uvádí ČT, „Cílem soutěže je propagovat schopnosti lidské mysli a ukázat, že nejen zpěv a tanec, ale i myšlení dokáže být hravé, zábavné a především užitečné pro život.“ Soutěž prověří mentální schopnosti v oblasti jazykové, matematické či zrakové a prostorové. Na soutěži se podílí Mensa Slovensko.

Upoutávka na soutěžní pořad Fenomén, který STV Dvojka vysílala poprvé loni v říjnu.

Slovenská televize vysílala formát v prime-time na Dvojce

Pro Slovenskou televizi vyrábí program společnost Kuul TV, další dvě série si Rozhlas a televize Slovenska (RTVS) objednala letos. Od prvních sérií se bude nová řada lišit zejména věkem soutěžících, do verze Junior se mohou hlásit soutěžící ve věku 14-18 let. Ceny jsou stejné jako v případě České televize.

Každá série má deset dílů, jak uvádí server Medialne.sk, Fenomén se na Dvojce Slovenské televize objevil poprvé 4. října 2010, druhá série navázala 10. ledna 2011. Moderátorem byl známý Michal Hudák (mimo jiné moderátor VyVolených, objevil se i v sitcomu Profesionálové na TV Joj). Formát je postaven na lidech s nadprůměrným IQ, úlohy řeší ve studiu. STV mohla formát vysílat díky finanční podpoře Ministerstva kultury SR na základě Smlouvy se státem pro rok 2010.

Z ARCHIVU: Nova připravuje dvě zábavné show: X-Factor a Test národa

Show Fenomén se prosadila v hlavním vysílacím čase, velké finále zhlédlo podle tiskové zprávy v cílové skupině 12+ celkem 115 tisíc diváků s podílem na trhu 5,8%. Nejsledovanější epizodu si vybralo 119 tisíc při podílu 5,9% přesně 25. října, naopak nejmenší zájem byl o díl z 15. listopadu – 88 tisíc při podílu 4,3%. Do první série se přihlásilo celkem 350 tisíc diváků. Průměrná sledovanost Dvojky je zhruba 2-3%.

fenomen_banner

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .