Už za pár dní vstoupí na obrazovky Prima TV třetí pokračování reality show VyVolení, tentokrát s podtitulem Noví hrdinové. Její tvůrci se netají ambicí zamíchat pořádně kartami televizní sledovanosti. VyVolení představují šanci získat nové diváky, ale také riziko ztráty těch současných.
Letošní televizní podzim slibuje být žhavým jako nikdy předtím. Nezpůsobí to ani tak tropická vedra, která slibují vydržet až do půlky září, jako spíše snaha vedení Prima TV strhnout na svoji stranu větší než malé množství diváků. Prima hodlá pod televizním kotlem zatopit především s reality show VyVolení – Noví hrdinové, která v jejím vysílání startuje v pondělí 27. srpna. Do třetí řady této reality show jsou vkládány velké naděje a očekávání, že bude mít úspěch alespoň stejný jako řada první. Ta byla na Primě uvedena na přelomu léta a podzimu 2005 a sklidila větší úspěch než Big Brother na Nově. Druhá řada uvedená na začátku roku 2006 své tvůrce a diváky spíše zklamala.
Neskrývané ambice
O tom, že VyVolení neskončí úspěchem si troufá na Primě pochybovat málokdo a její výkonný ředitel Petr Chajda už vůbec ne. „Co ovšem považuji za absolutně klíčové, je zvládnout přechod mezi VyVolenými a dalším půlrokem,“ svěřil se v nedávném rozhovoru pro Hospodářské noviny. V uvedené větě lze tedy číst, že úspěch VyVolených je možné považovat za hotovou věc, otázkou jen zůstává, jak Prima zvládne následný přechod …
Úspěch dosažený na konci roku je pro Primu o to důležitější, protože se v této době uzavírají kontrakty na příští rok s velkými zadavateli reklamy. Čím lépe si VyVolení povedou, o to lepší pozici pro vyjednávání bude Prima mít.
Pozvolný start
Na začátek reality show VyVolení – Noví hrdinové jsou diváci upozorňováni průběžně již několik měsíců. Ze všeho nejdříve se objevily „zaručené zákulisní informace“, poté oficiální oznámení, retro spoty se sestřihy zajímavých scén z první řady a pozvánka na castingy. Na začátku srpna se ve vysílání objevily upoutávky anoncující datum ostrého startu. Ty jsou součástí kampaně, která běží rovněž v tiskových médiích, rádiu a v kině. Koncept kampaně připravil úsek marketingu Prima TV společně s reklamní agenturou McCann-Erickson. V ústřední melodii poznají pamětníci píseň Boys don’t cry od The Cure.
Tento týden Prima rovněž spustila na tradiční adrese http://vyvoleni.centrum.cz/ oficiální web VyVolených. Český bulvár pak přináší podrobnosti z castingů, miniportréty účastníků usilujících o účast v show a informace ze zákulisí. Svoji aktivitu zvyšují i fanouškovské blogy, které jednak agregují všechny informace o VyVolených a zároveň kolem sebe sdružují příznivce i odpůrce reality show. Ti využívají blogy rovněž k živým diskusím na dané téma. Vedle tradičního Panáčka v reality show je to hlavně web VyVoleni3.com, jehož tvůrci rovněž vytvořily vlastní kanál na YouTube.
Programové schéma
Z dosud zveřejněného programu Primy jsou zatím patrné jen vysílací časy úvodního pořadu Volba, v rámci kterého budou diváci volit obsazení vily. Volba bude v týdnu od 27.8. do 2.9. vysílána v následujících časech:
Pondělí 21.10 – 22.35
Úterý 21.10 – 22.10
Středa 21.10 – 22.10
Čtvrtek 21.10 – 22.10
Pátek 22.00 – 22.50
Sobota 20.00 – 21.35
Neděle 21.10 – 22.45
Přesné vysílací časy Denního souhrnu a Noční show v další fázi reality show zůstávají zatím nezodpovězenou otázkou.