Většinu svých trumfů pro podzimní televizní sezónu odkryly tuzemské televize. Žádný z úplně nových formátů zatím nezaujal diváky tolik jako nové série dvou původních hraných seriálů. Konkurenty v oblíbenosti se třetí řadě Četnických humoresek a páté sérii Ordinace v růžové zahradě můžou stát nová pokračování úspěšných loňských podzimních pořadů. Taneční show Star Dance a třetí řada Pojišťovny štěstí na obrazovky dorazí v říjnu a listopadu.
Dva miliony diváků – hranice, kam v tuzemsku vystoupají jen nejoblíbenější z nejoblíbenějších televizních pořadů. Stabilně tuto metu překonávají Televizní noviny na Nově. V počátku letošní nejdůležitější TV sezóny se k nim přidaly nové příběhy četníků z brněnské pátračky (Četnické humoresky, ČT) a posledním dílem i Ordinace v růžové zahradě (Nova). Ta na jaře běžně mívala na svém kontě i 2,2 milionu diváků, úvodní díly nejnovější série začínaly se sledovaností 1,85 mil. Křivka diváckého zájmu dosud uvedených pěti částí však narůstá a tak se dá očekávat, že se ustálí na podobných číslech jako na jaře.
Nova zatím oslovuje v pondělí a pátek po osmé hodině významně méně diváků než první kanál České televize. Mohou za to premiéry původních seriálů veřejnoprávní stanice. Druhý díl vesnické ságy Hraběnky sice sledovalo o tři sta tisíc párů očí méně než část první (1,4 mil.), ale ani tak na ní repríza druhé řady Pojišťovny štěstí nestačí (1,06 mil.) Páteční Četnické humoresky likvidují každý pokus konkurečních stanic o útok. Nové díly překonaly 55procentní podíl na trhu.
Pondělní večer přináší divákům výběr ze tří českých seriálů, které jsou nasazeny na osmou hodinu večerní. V tomto souboji oslovuje nejméně lidí (okolo sedmi set tisíc) primácká série Letiště. Ve středu, kdy mu nekonkurují Hraběnky, si ho zaplo o 130 tisíc diváků víc.
Prima vsadila pro letošní podzimní večery potřetí na Vyvolené. Vítězné vavříny se pro ně zatím nechystají. Vedení stanice by jistě rádo vidělo alespoň dvojnásobek současné sledovanosti, oscilující okolo půlmilionové hranice. Vztahy a konfikty účastníků se pomalu prohlubují, takže je možné, že přiostřující se boj o milionové výhry v luxusní vile pozvolna přitáhne nové diváky. Dramaturgie této reality show plánuje i postupné atraktivní zásahy do života obyvatel vily, aby přiživila pozornost bulvárních médií a tím i povědomost o pořadu mezi potencionálními novými diváky. Jedním z nich by mělo být nasazení exčlena hudební skupiny Lunetic Martina Kociána do volby nově příchozího účastníka.
Prima dokáže dlouhodobě potrápit Novu v nedělním prime timu. Už v létě nedovolil Pavel Zuna coby moderátor show Ber nebo neber dvojici Suchánek-Genzer a jejich pořadu Jsi chytřejší než páťák velký náskok v prostoru, který Nova dlouhodobě okupovala. (Nova výrazně v neděli bodovala jak soutěží Česko hledá Superstar, tak i reality show Výměna manželek.) Primě vyšlo nasazení dvou oblíbených zábavných pořadů (Ber nebo neber a Hádej, kdo jsem) proti premiéře nováckého „honu na ženicha“ Vem si mě! Nova sice oslovila o čtyři sta tisíc diváků víc, ale sledovanost pilotní epizody české verze mezinárodně úspěšného pořadu The Bachelor – 1,4 mil.- zůstala za očekáváním. Vyšší sledovanost by mohly přinést pozdější epizody, kdy půjde do tuhého. Úvodní prostřihy z castingů a seznamování s účastnicemi není tak atraktivní jako souboj mladých dam o peněžku či srdce českého milionáře v jednotlivých vyřazovacích kolech.
Které další pořady mohou televizím přinést v průběhu podzimu větší zájem diváků? Česká televize jistě spoléhá na listopadové a prosincové sobotní večery, kdy se na české obrazovky vrátí taneční show z dílny BBC Star Dance. Loni ji sledovaly dva miliony zájemců. Nova jí v tomto čase již nekonkuruje každosobotními zábavnými pořady a tak může uspět i populárními melodiemi naplněný pořad Souboj hitů, jehož první dva díly se ve vysílání Jedničky objeví 29.září a 13.října. Na podobnou nostalgickou notu se zaměřil pořad Slovenské televize Hit století, který letos na jaře v diváckém zájmu převálcoval všechny konkurenční programy a stal se fenoménem, který vyústil v následný spin-off Můj nejmilejší hit, který vrcholí až v těchto dnech.
Nově by vysoká čísla sledovanosti a tím kulatější sumu za odvysílanou reklamu měla v podzimních měsících přinést premiérová třetí řada Pojišťovny štěstí. Začíná v první polovině října.