Dnes v podvečer odvysílá TV Nova tisící díl nekonečného seriálu Ulice. Kvantitativně tak jde jednoznačně o nejúspěšnější původní český (československý) seriál. Za dobu svého vysílání se Ulice dokázala stát synonymem té nejjednodušší televizní zábavy, jehož ideální vysílací čas je těsně před startem prime time.
Americká televizní tvorba stojí na dvou pilířích – sitcom a soap opera. Zatímco prvně jmenovanému se u nás nedaří prorazit (aktuálním pokusem je Comeback), tak žánr soap opery se u nás úspěšně etabloval. Vysoké sledovanosti dosahovaly v minulosti Rodinná pouta a v současnosti se daří Velmi křehkým vztahům, Ošklivce Katce nebo Ordinaci v růžové zahradě. V širším pohledu můžeme do tohoto žánru zařadit i Pojišťovnu štěstí, Místo nahoře a Místo v životě.
Nejúspěšnější českou soap operou, co do kvantity, je jednoznačně seriál Ulice. TV Nova dnes v podvečer odvysílá díl s pořadovým číslem 1 000.
První díl Ulice byl odvysílán 2. září 2005 a během více než tříletého vysílání se zařadil mezi stálice „novácké“ produkce. Stálou oblibu mu zajistilo zejména angažování známých a kvalitních herců, což je jedno z českých specifik, protože v USA jsou soap opery vyhrazeny pro herce druhého a nižšího řádu.
Pro TV Nova je z hlediska sledovanosti nejdůležitější cílová skupina 15-54 let, a proto se budou následující údaje týkat pouze této, relativně úzké, věkové kategorie. Z hlediska sledovanosti byl nejúspěšnější díl vysílaný 1. ledna 2007, kdy se na něj dívalo 1 090 tisíc diváků (rating 18,8 %). Z pozice podílu na publiku byl nejúspěšnější díl z 29. března 2007, kdy si Ulici nenechalo ujít 59,73 % lidí sedících u televizních obrazovek.
Nejvyšší sledovanost měla Ulice v roce 2007, kdy dosáhla průměrného ratingu 12,9 % (750 tisíc diváků). Nejvyšší share má Ulice letošní rok, když do 24. září sledovalo tento seriál průměrně 48,50 % televizních diváků.
Ulici sledují zejména lidé s dřívějším datem narození. Souboji pohlaví pak vévodí ženy. Nejvyšší share v kategorii ženy 15-54 měla Ulice 19. června 2008, kdy podíl na ženském publiku dosáhl čísla 66,23 %.
Těchto úspěchů dosáhla TV Nova, kromě jiného, i díky přesnému umístění Ulice do programu. Ulice je vysílána v podvečer, kdy ostatní televize nenabízí nic původního dramatického a tím pádem dovolili Nově vybudovat si další monopol. Seriál Ulice tak nemá v současnosti – přírodopisnou terminologií – žádného přirozeného nepřítele a případná konkurence bude mít pozici ne nepodobnou snahám TV Prima o přímou konkurenci ve zpravodajství, když Zprávy TV Prima krátce a neúspěšně bojovaly s Televizními novinami.