Pozitivní přístup Rádia Impuls zatím funguje

impulsKOMENTÁŘ. Na všem hledejte to pozitivní – to byl dlouhodobý slogan Rádia Impuls, který mu přinášel i dlouhodobé úspěchy. I z tohoto hlediska je patrné, že pozitivní přístup ve vysílání a komunikaci se vyplácí, což Impuls dokazuje i novým směrem svého vysílání – rokem dobra.

Když se zamýšlím nad působením Rádia Impuls na českém trhu, stěží bych mohl napsat cokoliv negativního. Je mi jasné, že různorodí posluchači a čtenáři RadioTV budou mít na toto konstatování odlišné pohledy. Ale z hlediska toho jak si Impuls vybudoval svou pozici mu můžu pouze blahopřát. Vzpomínáte si na vstup Impulsu na trh v roce 1999? Tehdy se nová stanice uvedla výrazně většinovým podílem české hudby, což byl na tu dobu riskantní krok. Soukromá rádia tehdy moc české hudby nehrála a nezdálo se, že by o ni měl být mezi posluchači výraznější zájem.

Impuls ale zahrál na správnou notu a díky příklonu k české hudbě začal postupně stíhat do té doby nedostižitelný Český rozhlas 1 Radiožurnál. Česká hudba zafungovala, jenomže dneska si málokdo uvědomuje, že tomu mohlo být i naopak. Právě za tento úspěšný tah si Impuls zaslouží pozitivní body. Ve stejné době startovalo tehdy ještě středočeské Rádio Blaník, které rovněž přispělo k „fenomenalizaci“ české hudby. Ať si o tom myslíme cokoliv, je nutno uznat, že obě stanice se docela trefily do vkusu většinového českého posluchače.

Pochopitelně, i když máte úspěšný produkt, musíte ho pořád rozvíjet. Sázka na českou hudbu nemohla zůstat jedinou pozicí Impulsu na trhu, kde sílila nová konkurence. Novou pozicí se tak stala pozitivní nálada. O pozitivní přístup v programu se snaží víceméně každé rádio. Impuls ale na pozitivních náladách postavil celou svoji marketingovou komunikaci. Nejvíce ji vystihoval slogan „Na všem hledejte to pozitivní – budete dobře naladěni“. Přispěla k tomu i zvuková grafika, která byla laděná od nižších tónů k vyšším, nikdy ne opačně.

impuls_banner_netPozitivně laděná kampaň Rádia Impuls.

Najednou nebylo pro posluchače až tak důležité, jak moc české hudby hrají na Impulsu. Důležitým prvkem se pro ně stala právě pozitivní nálada, kterou bylo všude vidět. Pokud se ale podíváme trochu víc do minulosti, zjistíme, že podobnou cestou se předtím vydalo i Rádio Blaník. To sice nekomunikovalo pozitivismus tak výrazně jako Impuls. Ve vysílání ho ale uplatnilo do posledního detailu. Mimochodem, pamatuji si přesně, jak se zprávaři v některých menších regionálních rádiích divili, proč jim šéfové přikazují vysílat pouze pozitivní zprávy. Bylo to právě Rádio Blaník, které tento přístup kdysi zavedlo a soudě dle čísel poslechovosti se jim to vyplácí dodnes.

Tímto způsobem se tak některá rádia vyhranila vůči televizím, jež ve vysílání dávaly výrazný prostor „krve a sexu“, jak se kdysi tradovalo o Nově. Rádio Impuls se stalo oknem do pozitivního světa a v zažité tradici hodlá letos pokračovat. Vyhlášení roku dobra a vybízení posluchačů k dobrým skutkům určitě pomůže udržet dlouhodobě příznivou pozici na trhu. A pokud se pozitivní přístup pozitivně projeví i v průzkumech poslechovosti, pak zřejmě letošní „rok dobra“ nebude posledním.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: