Má smysl sportovní rádio Českého rozhlasu vedle desítek televizí?

ceskyrozhlasvelkyPOZNÁMKA – Jednou z myšlenek generálního ředitele Českého rozhlasu Petera Duhana je i zavedení internetového sportovního okruhu, jež by přinášel přímé reportáže ze všech sportovních akcí, na nichž budou přítomní reportéři rozhlasu. Sportovní fanoušci mohou být nadšeni, nicméně podobná myšlenka by mohla být mnohem zajímavější, kdyby se realizovala před několika lety.

Sportovní přenosy v rádiu mají významnou tradici v západních zemích, především ve Velké Británii, Německu a USA. V těchto zemích má každý významnější sportovní klub svou vlastní rozhlasovou stanici, která přináší přímé reportáže ze všech zápasů. Mnohé zahraniční soutěže dokonce provozují vlastní audio streamy, kde má posluchač možnost volby mezi domácím a hostujícím komentátorem. Pokud v zápase Sparty s Baníkem fandíte jednomu z týmu, mohli byste si teoreticky naladit komentátora, který bude ladit s vašimi preferencemi.

Český rozhlas pochopitelně nemá ambice přinášet několik mutací jednoho zápasu. Chce se ale stát významným hráčem na poli sportovního vysílání na internetu. Už nyní je pro mnoho fanoušků první volbou v době posledních třetin nebo druhých poločasů vybraných zápasů. Pokud by jeho reportéři komentovali každý zápas zvlášť, a fanoušci by si mohli podobné vysílání bezplatně naladit přes internet, bylo by to určitě přínosné. Ale mnohem zajímavější by podobná myšlenka byla před několika lety.

Dnes je již možné bez problémů sledovat všechny významné fotbalové a hokejové zápasy obrazem na internetu. Pokud tedy máte broadband a jste ochotni překousnout nižší kvalitativní úroveň nabízených přenosů, máte již dnes možnost sledovat váš oblíbený tým kdekoliv a kdykoliv. Jedinou podmínkou je kvalitní připojení k internetu.

Sportovní vysílání rozhlasu by tak mohlo být přínosem pouze pro ty fanoušky, kteří z jakéhokoliv důvodu nedisponují vysokorychlostní přípojkou. Tedy pro lidi s mobilním připojením na cestách. Představa, že si můžete na svém chytrém telefonu poslechnout jakýkoliv zápas v reálném čase, je zajistě lákavá. Otázkou je zda v tomto případě nepůjde o tak trochu zbytečný luxus.

Žijeme v době, kdy má divák i posluchač možnost mnoha voleb. Na českém trhu působí téměř desítka „kamenných“ sportovních kanálů a nepřeberné množství internetových sportovních streamů. Je tedy otázkou, zda ještě může Český rozhlas v tomto směru jakkoliv zvednou pomyslnou laťku. Audiostreamy budou s ohledem na personální obsazení redakce určitě kvalitní, nicméně je otázkou, zda se v době multimédií a streamovaného videa setkají s dostatečným zájmem u posluchačů.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: