Radio Wave začalo v dubnu dělat vlny – mění grafiku a program

wave_vlnyAUDIO UVNITŘ – Oživené programové schéma ČRo Radia Wave se probudilo v pondělí 2. dubna, posluchači naladí několik nových pořadů, novou zvukovou i vizuální podobu. Zástupci Radia Wave slibují též barvitější hudební dramaturgii a řadu inovací. V lednu oslavila speciální stanice Českého rozhlasu šesté narozeniny. Novinky mají přizpůsobit program digitálnímu prostředí.

ČRo Radio Wave v pondělí 2. dubna nasadilo do vysílání několik novinek, inovované programové schéma zachovává dosavadní speciální pořady. K nim však přidává několik nových. Program zastřešuje nový slogan „Děláme vlny„. Změny mají podle Tomáše Turka, šéfredaktora stanice, zatraktivnit vysílání a přizpůsobit jej digitálnímu prostředí: „Radio Wave vysílalo po několik let prakticky ve stejném programovém schématu. Mnoho programových prvků je stále nosných a osvědčily se, ovšem jakožto celek program stále vycházel ze situace, kdy měla stanice FM frekvence.“

Co chystá nové schéma?

Denní proud 8-17 hodin nese od dubna jednotné označení „On Air“, rozdělen je na tři tříhodinové bloky, kterými střídavě provází různí moderátoři. Posluchači se mají těšit na více živých krátkých vstupů. Hudební dramaturgii má nově od února na starostir Aleš Stuchlý: „Princip dramaturgie Radia Wave zůstává stejný: budeme dávat prostor hudbě, kterou v Česku nehraje téměř nikdo jiný. Podstatou našeho playlistu ale nyní bude větší žánrová pestrost a výraznější reflexe nových trendů, které k nám pronikají ze zahraničí. Rád bych při selekci položil větší důraz například na elektronickou hudbu, která v současnosti zažívá zlatý věk,“ dodává Aleš Stuchlý.

Večerní program zve na několik přesunů. Do programu stanice vstupují tři nové pořady, konkrétně se jedná o Lament (odkrývá texty skladeb v širším kontextu), Za vodou (příběhy mladých úspěšných lidí) a Meotar (hudební pořad se zaměřením na abstraktní elektronickou hudbu). Velkým překvapením je zařazení pořadů ČRo Radia Česko – Týden v médiích a Marketingový magazín, vysílají se v pátek mezi 17. a 18. hodinou. V neděli po 17. hodině bude týden co týden Petr Wagner ve spolupráci s Jakubem Ortem (student ETF UK) a Janem Škrobem (šéfredaktor časopisu Protestant) probírat události, ve kterých se společenská témata prolínají s náboženskými a naopak. Pořad nese název „Hergot!„.

wave_kampanKampaň Radia Wave, pro zvětšení klikněte myší. Zdroj: Český rozhlas

Herec Roman Zach novým staničním hlasem

Obměnou prošla taktéž zvuková grafika Radia Wave, vychází prý z moderního „sound artu“. Staničním hlasem se od dubna stává Roman Zach. „Radia Wave je vystavena na principu překvapení, novosti a intenzity podnětu. Vytvoření originální, na daném trhu neobvyklé vizuální kampaně se zhostili grafičtí designéři Olga Benešová a Radek Sidun,“ uvedlo Radio Wave.

Děláme vlny – ČRo Radio Wave

Nový slogan „Děláme vlny“ je podle stanice odvážný a výstižný. Naváže na něj kampaň, která má posílit indentitu Radia Wave. Stanice „upřednostňuje inovátorství a kvalitu, proto si pro svou kampaň vybralo tváře české progresivní kulturní scény„. Jako první svou podporu vyjádřili laureát Ceny Jindřicha Chalupeckého Mark Ther, herečka, performerka a hudebnice Johana Švarcová (Kazety) a hudebník Václav Havelka (Please The Trees).

Radio Wave začíná novou etapu svého vysílání s vědomím toho, že je stále více zapotřebí „dělat vlny“ – čeřit hladinu jednotvárné mediální a umělecké scény. „Nejsme tu proto, abychom jen vytvářeli neškodnou kulisu, ale proto, abychom vysílali hlubší podněty, ponoukali k přehodnocování osobního vkusu a názorů na stav věcí, “ poznamenává Tomáš Turek.

wave_schemaProgramové schema Radia Wave od dubna 2012.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: