PRVNÍ INFORMACE – V květnu se už tradičně zveřejňují čísla poslechovosti rádií a aktuální čtenost tisku. Přinášíme vám první informace k RadioProjektu a MediaProjektu IV.Q 2011 – I.Q 2012. Radio Impuls, nejposlouchanější rádio v ČR, ladí denně 1,047 milionu posluchačů, to značí meziroční vzestup 20 tisíc posluchačů. Druhá je Frekvence 1 s 926 tisíci denně (meziročně získává 24 tisíc) a třetí Evropa 2 s 883 tisíci (meziročně – 74 tisíc). ČRo 1 – Radiožurnál ztratil 61 tisíc posluchačů, denně jej ladí 671 tisíc posluchačů.
Vyplývá to z průzkumu poslechovosti RadioProjekt IV.Q 2011 – I.Q 2012, který pro RS SKMO zpracoval STEM/MARK a Median. Uvnitř najdete také informace k MediaProjektu IV.Q 2011 – I.Q 2012. Oba výzkumy byly realizovány v období 1. října 2011 do 31. března 2012.
Rádio Impuls stále nemá přemožitele
Ačkoli odhadovaný podíl na trhu má Radio Impuls i Frekvence 1 stejný (12,6%), Radio Impuls vede v denní i týdenní poslechovosti. Jak ilustrují výše uvedené údaje, situace je stabilní a výrazněji se němení ani na dalších místech.
Mezi regionálními stanicemi vede Rádio Blaník s 629 tisíci posluchači denně (meziročně -30 tisíc), následuje Rádio Čas (258 tisíc / meziročně -10 tisíc), Country Rádio (198 tisíc / meziročně -1 tisíc), Rádio Beat (185 tisíc / meziročně – 10 tisíc), ČRo Brno (177 tisíc / meziročně +16 tisíc), Hitrádio Orion (156 tisíc / meziročně +15 tisíc), Fajn Radio (110 tisíc / meziročně +1 tisíc), Radio Černá Hora (109 tisíc / meziročně -9 tisíc) a hranici 100 tisíc se přibližují Rock Radio (99 tisíc / meziročně +28 tisíc) a Kiss Jižní Čechy (95 tisíc / meziročně / +7 tisíc).
Podrobné analýzy denní a týdenní poslechovosti pro vás připravujeme na následující dny. Od 1. dubna dochází ke změně metodiky v měření poslechovosti v průzkumu RadioProjekt, změny postihnou sociodemografické skupiny obyvatel České republiky, musí se přizpůsobit výsledkům sčítání lidu. Aktualizovanou tabulku poslechovosti najdete na stránkách RadioTV.cz během tohoto víkendu.
Lidé čtou deníky meziročně o něco méně
Ve stručném výčtu nechybí ani informace o výsledcích průzkumu MediaProjekt. Nové výsledky ukazují na stabilitu „seriózních“ deníků, bulvární deníky zažívají naopak menší pokles. Nejčtenějším celostátním deníkem je nadále Blesk (1,244 mil. čtenářů na vydání), na dalších místech se umisťují MF DNES (797 tis. čtenářů) a Právo (384 tis. čtenářů). Celkem 844 tisíc čtenářů na vydání má Deník – síť regionálních titulů vydavatelství Vltava-Labe-Press, což je o 41 tisíc čtenářů více než v předchozím období.
Mezi časopisy vzrostla proti předchozím výsledkům čtenost lifestylových časopisů a časopisů sportovních. Nově jsou publikovány tituly čtrnáctideník TV Expres (65 tisíc), měsíčník Právo & Byznys (36 tisíc), dvouměsíčník Svět motorů Speciál (100 tisíc). Do výzkumu se vrátily měsíčníky Cinema s 74 tisíci čtenářů, Playboy s 84 tisíci čtenářů, Popcorn s 57 tisíci čtenářů a Top dívky s 80 tisíci čtenářů.
Signifikatně v meziročním srovnání posílily měsíčníky Koktejl (106 tisíc / +15 tisíc), Živá historie (86 tisíc / +27 tisíc), Příroda (61 tisíc / +22 tisíc). Dramaticky ale propadl klasický časopis ABC, aktuálně jej čte 134 tisíc, loni ve stejném období to bylo o 38 tisíc čtenářů více.
V oblasti společenských časopisů zaujala Epocha, tu čte315 tisíc, před rokem to bylo 279 tisíc, History Revue skočila ze 200 tisíc na 233 tisíc. Krok změny značky a formátu časopisu Svět na 100+1 zahraniční zajímavost (vydává Extra Publishing) se ukazuje nadále jako výborný krok. Před rokem měl měsíčník 56 tisíc, nový čtrnáctideník jich má 138 tisíc na jedno vydání.
Podrobnosti připravujeme na příští týden.
Článek mizí, podrobnější výsledky nikde. Že by špatná čísla, už jsem si to našel na radioprojektu a je to hodně o regionálních stanicích, Čro Brno na JM první.