Kritizované nové logo České televize vyšlo po započtení nákladů na speciální písmo vytvořené přímo pro potřeby televize na víc peněz než se dosud uvádělo v médiích. Generální ředitel ČT Petr Dvořák na středečním zasedání Rady ČT upřesnil, že vytvoření nového loga včetně speciálního písma stálo přibližně jeden milion korun.
Informaci přinesla agentura ČTK. Ředitel Dvořák přitom v dubnu tvrdil, že vytvoření loga a návazného designu od studia Najbrt pro Českou televizi vyšlo na 430 tisíc korun. Včera tyto informace korigoval po výzvě člena Rady ČT Radka Mezuláníka, který požadoval detailní rozpis nákladů souvisejících s pořízením a přechodem na nové korporátní logo a design České televize.
V původní sumě 430 tisíc nebyly zahrnuty náklady na nové speciální písmo TV Sans vytvořené pro potřeby televizního vysílání. Mnohem vyšší náklady ale bude muset Česká televize vynaložit na implementaci nové značky, se kterou se počítá od podzimu. I proto bude přechod na nové logo zejména v exteriérech a propagačních materiálech postupný a měl by trvat několik let. Ve vysílání a v elektronických materiálech se sice změna projeví okamžitě. Pokud ale jde o exteriér, materiály a označení předmětů souvisejících s televizí, vedení počítá s určitým souběžným použitím existujícího i nového loga ČT.
PSALI JSME: Kritika nového loga ČT je pochopitelná