Česká televize si týden před konáním tiskové konference, která má představit podzimní programové schéma všech kanálů, nechala na Úřadu průmyslového vlastnictví patentovat několik ochranných známek. Jedna z nich, „Můžeme dál?„, má podle dřívějších spekulací patřit nové podvečerní vědomostní soutěži, jež by mohla nahradit oblíbený Taxík. Veřejnoprávní instituce vyprofiluje první a druhý okruh, oba dostanou nové logo a grafiku. Některé z novinek se dostávají k veřejnosti už nyní.
Programová schémata ČT1 a ČT2 mají projít na podzim velkými změnami, největší bude inovované logo a on-air grafika. Dominantou bude tradiční logo „obrazovky“ ČT v modernějším provedení. Na něj naváže nová vizuální identita všech čtyř kanálů České televize a rovněž výraznější profilace programu ČT 4, který se přejmenuje na ČT Sport.
Můžeme dál?, Ententýky a Nevinné lži
Vědomostní soutěž Taxík má od září nahradit nová vědomostní soutěž „Můžeme dál?„, průvodkyní má být podle spekulací Miluše Bittnerová (herečka ze seriálu Ordinace v růžové zahradě). Tvořit bude jednu polovinu moderátorské dvojice, průvodci soutěže budou chodit přímo do rodin.
Zásadní proměna ČT1 a ČT2 tímto krokem ale rozhodně nekončí. Česká televize si už dříve nechala patentovat známky „Nevinné lži„, jednat by se mělo o cyklus televizních filmů, které se podobají Soukromým pastem na TV Nova. Pravděpodobně na podzimní středy by dle serveru Mediaguru.cz mohla Česká televize nasadit do vysílání nový seriál Ententýky, autorkou je Lucie Konečná a sledovat bychom měli příběhy čtyř žen a jednoho muže na mateřské dovolené.
ČT24: Hyde Park a Studio 6 i o víkendu
Sobotní osmá hodina večerní bude patrně od září vyhrazena speciálnímu vydání zavedeného kontaktního pořadu Hyde Park s podtitulem Civilizace, tématy na ČT24 bude zejména věda a technika. Studio 6 nemá být na podzim vysíláno pouze ve všední dny, ale zpravodajská „Čtyřiadvacítka“ jej rozšíří na oba víkendové dny (vždy mezi 7. a 11. hodinou). Zrušeny budou periodické cykly Ekonomika+ Víkend a Fokus ČT24.
Už dříve si Česká televize registrovala značky „Rub a líc„, nový publicistický formát připravuje moderátorka Iveta Toušlová (Toulavá kamera, 13. komnata, dříve Události). Blíže neobjasněné značky patří formátům „Za minutu dvanáct“ a nejnověji „Tísňová linka„.
Tisková konference České televize k podzimnímu programovému schématu proběhne ve čtvrtek 9. srpna 2012.
SOUVISEJÍCÍ:
Česká televize ruší další magazín, populárně-naučný Port skončil
Herní pořad Game Page po 13 letech končí. Důvod? Je to “nonsens”!
Dobré ráno se vrací, na ČT2 bude vzdělávat a referovat o kultuře