Program televize Pětka v praxi: rodí se nový Public?

petka-logo-1NÁZOR – Programový výhled nové celoplošné televize Pětka nastínil, jakým směrem by se mohla ubírat. Z prvních dnů vysílání je zřejmé, že půjde o maximum vlastní tvorby a minimum akvizicí. Kombinace publicistických pořadů s lifestylem a produktovými formáty. Budeme svědky programové reinkarnace televize Public?

Zábava, studiová produkce a lifestyle

Kdo by čekal od nové celoplošné televize originalitu nebo alespoň konkurenceschopný produkt vůči nejmenší plnoformátové televizi Barrandov, zřejmě zůstane při pohledu na programové plány této televize zklamán. Z prvních dnů se zdá, že nová televize nabídne pouze směsici vlastních zábavních formátů, studiových talkshow, zpravodajství a publicistiky. Tedy podobný program, jaký už dnes nabízí její sesterská televize Metropol v Praze. Jen s tím rozdílem, že se rozšíří okruh známých osobností a magazínů.

Programově ale zatím Pětka nepůsobí příliš sebevědomě. Tvůrčí tým se vůbec nepustil do nákupu akvizic, ani do těch českých, které by mohl získat například z archivu České televize. Program Pětky se tak bude alespoň v prvních týdnech nejvíce ponášet na bývalou televizi Public, která vysílala směsici „lifestylových“ pořadů a magazínů. Předtím se o podobný program pokoušela s většími či menšími úspěchy i TOP TV. Zatímco ale televize Public v začátcích sázela alespoň na zajímavou evropskou filmovou tvorbu, v programu Pětky žádné filmy ani jinou dramatickou tvorbu nenajdeme.

Přiláká diváky vlastní tvorba?

Když se podíváme na typický vysílací den nové televize, najdeme v něm glosátorský pořad Koule, kuchařskou show Nevař z vody, studiovou talkshow Supermáma známou z TV Metropol, magazín Bulvárek, studiové pořady Na vrcholu a City koktejl, reality show o Ivetě Bartošové, publicistickou talkshow Volejte prezidenta, zpravodajský blok Zprávy z Pětky nebo dva bloky placeného věštění. Pokud tohle má být program, který za několik let přiláká k obrazovkám pět procent Čechů, kteří si právě zapnuli televizi, tak o úspěchu lze celkem oprávněně pochybovat.

Podobné vysílání by bylo možné pochopit právě u regionálně zaměřené televize, jakou byl kdysi Public, nebo před deseti lety pražská TV3. Jenomže i tyto televize alespoň v začátcích investovaly do programových akvizic, které měly za cíl přitáhnout publikum. Představa, že nová televize přitáhne diváky jen vlastní tvorbou, se ukázala už několikrát jako nereálná. Televizní trh je dnes natolik saturovaný a průměrný divák natolik rozmazlený, že pořady, které hodlá nabídnout Pětka, mohou oslovit pouze desetiny procent dospělého publika. A to ještě v lepším případě.

Uvidíme televizi v černých číslech?

Na druhou stranu nelze upřít tomuto projektu jedno výrazné plus. Po nezdaru televize Public se novému týmu povedlo postavit novou televizi na podobném principu. Tudíž je pravděpodobné, že management stanic Pětka a Metropol má dobře sečteno, do jak náročného projektu se pouští. Televizi Pětka tak můžeme k blížícímu spuštění vysílání popřát především, aby se jí po několika letech skutečně podařilo dostat do černých čísel.

petka-plakat-izer-hrubesovaUkázka plakátů televize Pětka.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: