Její pozici by měla už od příštího roku narušit televizní síť Global, která se přejmenuje na Novu Slovakia. Vladimír Železný předpokládá, že do roku 2003 vstoupí obě stanice se stejným podílem na trhu.
Největší podíl na tržbách televizních stanic americké společnosti CME má za prvních devět měsíců tohoto roku slovenská TV Markíza. Podle agentury SITA dosáhla čistých výnosů ve výši 22,801 milionů dolarů, tj. asi 1,1 miliardy slovenských korun, což je o 3,8 procenta více než za stejné období loňského roku.
Klinkhammer: Čekali jsme to
Čistý zisk po započínání úroků, daní, odpisů a amortizace tvoří 2,82 milionů dolarů, což osminásobně více než loni. Vyplývá to ze zprávy o hospodářských výsledcích CME za prvních devět měsíců letošního roku. „Výsledky televize Markíza pokračují ve vývoji v souladu s očekáváním,“ nechal se slyšet prezident CME Fred Klinkhammer.
Celkové tržby všech televizních stanic ve vlastnictví nebo spoluvlastnictví CME za prvních devět měsíců roku 2001 dosáhly 79,058 milionů dolarů. Zisk Markízy je tudíž velmi podstatný, neboť CME má podíly ve dvou stanicích ve Slovinsku, jedné stanici na Ukrajině a v Rumunsku. Podíl Markízy na celkových tržbách CME dosáhnul 28,8 procenta. Druhou příčku obsadila síť rumunských stanic PRO TV, Media Vision a Video Vision, třetí jsou slovinské POP TV a Kanal A, nejhůře dopadlo ukrajinské Studio 1+1.
Markízu může pokořit Nova Slovakia
CME vlastní 49 procent Slovenské televizní společnosti, s.r.o. Blatné, která je servisní organizací televize Markíza, vlastní její budovu a vyrábí pro ni program. Zbývajících 51 procent patří společnosti Markíza-Slovakia, která je také držitelem licence TV Markíza. Tuto společnost z poloviny ovládá bývalý ředitel Markízy Pavol Rusko a z poloviny podnikatelka Sylvia Volzová.
Jedničkou mezi stanicemi CME byla po dlouhé léta televize Nova. Po rozchodu Vladimíra Železného a CET 21 se servisní organizací ČNTS, kterou CME ovládá z 99 procent, se o tuto pozici pravidelně střídá slovinská POP TV a slovenská Markíza. Jejich zisky ale zdaleka nedosahují výsledků Novy. Navíc se dá očekávat, že od příštího roku, kdy Nova vstoupí na slovenský trh, bude pozice Markízy oslabovat.