Předsevzetí Jiřího Balvína, aby program ČT1 v letošním roce dosahoval 25-procentního podílu na trhu, se zatím nedaří dosáhnout. České televizi opět šlape na paty televize Prima.
Televize Prima minulý týden zaregistrovala největší nárůst podílu na trhu. Naopak Nově a veřejnoprávnímu programu ČT1 podíl klesnul. Díky atraktivním sportovním přenosům si mírně polepšil program ČT2. Vyplývá to z výsledků peoplemetrového měření společnosti Taylor Nelson Sofres, které dnes zveřejnila Asociace televizních organizací.
Nově se vyplatil tah s Tyjátrem
Nově klesnul podíl v týdnu od 14. do 20. ledna o necelý procentní bod na 46,99 procenta. V hlavním vysílacím čase se však vyhoupnul na 53,01 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou Novy byly ženy starší 15 let, v primu timu je ale nahradili muži starší 15 let. Nova si pohoršila u všech diváckých skupin kromě dětí ve věku od čtyř do 14 let, kde její podíl naopak vzrostl o téměř dva procentní body. Opět se jí podařilo obsadit kompletní žebříček TOP 20 nejsledovanějších pořadů napříč televizními stanicemi.
Nejsledovanějším pořadem Novy byly nedělní Televizní noviny, které sledovalo 41,7 procenta diváků. Hlavní zpravodajská relace obsadila i druhé a třetí místo: pondělní Televizní noviny dosáhly sledovanosti 40,5 a úterní 38,4 procenta. Nejsledovanějším nezpravodajským pořadem byla úterní soutěž Chcete být milionářem? Nenechalo si ho 36,1 procenta diváků. Dobře si vedl i sobotní zábavný pořad Tyjátr, nasazený ve stejnou dobu jako Zeměkoule na ČT1. Jeho sledovanost dosáhla 35 procent.
Nové schéma ČT zatím neboduje
České televizi se příliš nedařilo. Podíl programu ČT1 klesnul o jeden procentní bod na 21 procent, zatímco program ČT2 si mírně polepšil ze 7,10 na 8,01 procenta. V prime timu dosáhnul ČT1 podílu 21,59 procenta, ČT2 pouze 5,21 procenta. První program nejčastěji sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, program ČT2 nejvíce zaujal muže starší 15 let, ovšem v hlavním vysílacím čase je nahradily ženy starší 15 let.
Také na ČT1 si nejlépe vedl hlavní zpravodajský pořad – nedělní Události sledovalo 18,7 procenta diváků, pondělní 18,5 a čtvrteční 16,7 procenta diváků. Nejsledovanějším nezpravodajským pořadem byl páteční film Hrabě Monte Christo se sledovaností 16,2 procenta. Nejsledovanějším pořadem ČT2 byl nedělní přenos Mistrovství světa v krasobruslení ze Švýcarska, který dosáhl sledovanosti 7,5 procenta. Následuje nedělní pořad Kaktusový květ se sledovaností 7,3 procenta a pondělní dokument Hitlerovy děti, který sledovalo šest procent diváků.
Prima opět útočí na ČT
Nejlépe si vedla televize Prima, které se podařilo oproti minulému týdnu zvýšit podíl o necelý procentní bod na 18,87 procenta. V prime timu však dosáhla pouze 16,95 procenta. Primu nejvíce sledovaly ženy starší 15 let, podíl v této divácké skupině se přiblížil podílu žen starších 15 let, které sledovaly program ČT1. Naopak u skupiny dětí ve věku od čtyř do 14 let podíl Primy oproti minulému týdnu klesnul o téměř jeden a půl procentního bodu.
Mezi jednotlivými pořady si tradičně nejlépe vedla nedělní talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý, která diváky přitáhla atraktivními hosty – Petrem Novotným a Františkem Ringo Čechem, takže sledovanost dosáhla 20,5 procenta. Následuje čtvrteční film Zlaté děvče, který sledovalo 14,9 procenta diváků a středeční seriál Komisař Rex se sledovaností 14,3 procenta. Do první desítky se nedostal pořad Receptář prima nápadů.
Kabelovky si mírně polepšily
Kabelové a satelitní televize zaznamenaly mírný příliv diváků, jejich podíl minulý týden stoupnul o necelou desetinu procentního bodu na 5,13 procenta. Nejde však o výsledek zájmu dětského diváka, který je tradičně nejsilnější skupinou u těchto stanic, ale mužů starších 15 let. Podíl ve skupině dětí od čtyř do 14 let kabelovým a satelitním televizím naopak klesnul, a to o jeden a půl procentního bodu.
Podrobné výsledky za 3. týden včetně deseti nejsledovanějších pořadů ČT1, ČT2, Novy a Primy (kliknutím na číselný údaj o sledovanosti ve skupině dospělých) naleznete v sekci Sledovanost.