Česká televize premiérově uvedla nový televizní seriál Stříbrná paruka. Dramatický příběh herců kočovné společnosti z druhé poloviny 19. století natočil režisér J.Schmid na motivy románu Adolfa Branalda Stříbrná paruka. První díl seriálu, uvedený v pondělí 21. ledna na programu ČT1, vyhledalo 1,210.000 (tj. 14,1 %) dospělých a 31 tisíc (tj. 2,4 %) dětí ve věku 4 až 14 let. Přednost novému dramatickému seriálu před ostatní programovou nabídkou dalo 26 z každé stovky dospělých, kteří se rozhodli strávit večer u televizoru.
Seriálová novinka zaujala zřetelně více ženy (sledovanost 16,3 % při podílu na publiku 30 %) než muže (sledovanost 11,9 % při podílu na publiku 22 %). Z hlediska věku zaznamenala největší sledovanost seriálu ve výši 8,4 % věková skupina 25-34letí. Nejlepší hodnoty podílu na publiku 25 % dosáhli nejmladší dospělí, tj. 15-24letí. Od věkové skupiny 45 let a výše rostla odezva publika, maximální sledovanost 27,9 % dosáhli senioři nad 65 let, třetinový podíl na publiku charakterizoval diváky od 55 let výše. Nový seriál České televize Stříbrná paruka získal největší odezvu u vysokoškoláků, kdy sledovanost dosáhla úrovně 20,9 % při podílu na publiku 40 %.
První část seriálové novinky Stříbrná paruka si nenechalo ujít 24 tisíce diváků na návštěvě u příbuzných a známých.
Pro další dotazy ke sledovanosti pořadů ČT, prosím, kontaktujte: Karel Zeman, APA ČT, tel: 02 6113 7378/9, e-mail: karel.zeman@czech-tv.cz
David J i r u š e k
pověřený vedoucí PR&Promotion
Česká televize