O největší nárůst se minulý týden postaral kanál ČT1, mírně si polepšily i kabelové a satelitní stanice. Televize Nova stagnovala, podíl Primy mírně klesnul a program ČT2 si pohoršil téměř o dva procentní body.
Největší nárůst podílu na trhu zaznamenal v uplynulém týdnu program ČT1, který si polepšil o 1,5 procentního bodu. Naopak nejhůře si vedl program ČT2, jehož podíl v porovnání s předchozím týdnem klesnul téměř o dva procentní body. Mírně klesnul i podíl televize Prima, zatímco Nova stagnovala a kabelové a satelitní stanice si mírně polepšily. Vyplývá to z výsledků peoplemetrového měření společnosti Taylor Nelson Sofres, které dnes zveřejnila Asociace televizních organizací.
Na Nově beze změn
Televize Nova zaznamenala minimální pokles, když její podíl dosáhnul 46,93 oproti 46,99 procenta v předchozím týdnu. V hlavním vysílacím čase to bylo ovšem 50,77 procenta. Novu nejčastěji sledovaly ženy starší 15 let. U této divácké skupiny také došlo k nárůstu podílu Novy oproti předchozímu týdnu, zatímco u dalších základních skupin, mužů starších 15 let a dětí ve věku od čtyř do 14 let Nova ztrácela. Její pořady opět obsadily kompletní žebříček TOP 20 nejsledovanějších pořadů napříč televizními stanicemi.
Nejlépe si už tradičně vedly nedělní Televizní noviny, které 27. ledna sledovalo 42,6 procenta diváků. Hlavní zpravodajská relace obsadila i další dvě místa v tabulce nejsledovanějších pořadů TV Nova: úterní TN dosáhly sledovanosti 39,4 a čtvrteční 38,8 procenta. Do první desítky se dostala také úterní soutěž Chcete být milionářem? se sledovaností 37,5 procenta, čtvrteční Sportovní noviny (36,3 procenta) a úterní relace o počasí vysílaná po TN (33,5 procenta).
Diváky ČT zaujal thriller
Česká televize si minulý týden polepšila – alespoň co se týká programu ČT1, jehož podíl stoupnul z 21,00 na 22,53 procenta. Naopak podíl programu ČT2 klesnul z 8,01 na 6,23 procenta. V prime timu dosáhnul ČT1 podílu 24,73 procenta a ČT2 4,02 procenta. Nejčastějšími diváky ČT1 byly děti ve věku od čtyř do 14 let, program ČT2 upřednostnili muži starší 15. Stejně si tyto divácké skupiny vedly i v prime timu.
Nejsledovanějším pořadem ČT1 uplynulého týdne byl sobotní film Rozpoutané peklo, který si nenechalo ujít 23,4 procenta diváků. Následují středeční Události se sledovaností 19,7 procenta a nedělní film Nikdo neměl diabetes, který sledovalo 18,9 procenta diváků. Žebříček nejsledovanějších pořadů programu ČT2 vede čtvrteční Československý filmový týdeník se sledovaností 5,8 procenta. Tradičně dobře si vedl také pondělní dokument Hitlerovy děti, který sledovalo 5,4 procenta diváků a středeční dokument Paďousy – letní sídlo diplomatů se sledovaností 5,1 procenta.
Receptář s rekordní sledovaností
Televize Prima zaznamenala mírný pokles, její podíl se minulý týden snížil o dvě desetiny procentního bodu na 18,63 procenta. V hlavním vysílacím čase to bylo pouze 17,04 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou byly tradičně ženy starší 15 let, ale v prime timu je poměrně výrazně nahradily děti ve věku od čtyř do 14 let, což patrně souvisí s jejich odklonem od kabelových a satelitních stanic, ke kterému došlo právě minulý týden.
Mezi jednotlivými pořady si nejlépe vedly nedělní Zpravodajský deník a čtvrteční „Film týdne“ Nezapomenutelná láska, který shodně sledovalo 13,8 procenta diváků. Následuje nedělní talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý se sledovaností 13,4 procenta. Překvapivě dobrého výsledku dosáhnul rovněž nedělní Receptář prima nápadů, který sledovalo 12,3 procenta diváků. Jde zatím o nejlepší výsledek tohoto pořadu od loňského září, kdy se Receptář přestěhoval na Primu.
Podrobné výsledky za 3. týden včetně deseti nejsledovanějších pořadů ČT1, ČT2, Novy a Primy (kliknutím na číselný údaj o sledovanosti ve skupině dospělých) naleznete v sekci Sledovanost.