První program České televize upevnil v prvních dvou měsících letošního roku své dlouhodobé postavení druhého nejvyhledávanějšího televizního kanálu celoplošného dosahu. První program televize veřejné služby ČT1 potvrdil, že je druhým nejvíce sledovaným programem na území České republiky, a to jak z pohledu celodenního, tj. 24hodinového vysílání, tak i po dobu vysílání v hlavním večerním čase, tedy od 19.00 do 22.00 hodin.
V lednu 2002 zaznamenal program ČT1 hodnotu celodenního podílu na publiku ve výši 21,65 %, což je oproti lednu předchozího roku o 1,97 % více. Podíl v hlavním večerním vysílacím čase dosáhl u programu ČT 1 hodnoty 23,53 %. Oproti lednu 2001 došlo u ČT 1 v tomto vysílacím čase o navýšení o 2,37 %.
Oba programy provozované Českou televizí tak v prvním měsíci letošního roku vykázaly 24hodinový podíl na publiku ve výši 28,77 %. To znamená, že letos v lednu prakticky 29 z každé stovky dospělých diváků u televizorů dávalo přednost prvnímu nebo druhému programu před ostatními kanály, jejichž signál mohou u nás televizní diváci sledovat.
V únoru 2002 byl program ČT1 v Česku nadále druhým nejvíce vyhledávaným, i když jeho podíl na publiku v měřítku celého dne i hlavního večerního času byl ve srovnání s letošním lednem nižší. Únorový 24hodinový podíl na publiku v únoru na programu ČT1 činil 19,35 % a podíl na publiku v hlavním večerním čase měl hodnotu 21,53 %.
Toto snížení mělo příčinu v enormním zájmu veřejnosti o zprostředkování zimních olympijských her v Salt Lake City na ČT2. V únoru 2002 totiž druhý program České televize zaznamenal oproti ročnímu průměru 2,2krát větší podíl na publiku, kdy jeho 24hodinová hladina dosáhla úrovně 16,45 % a večer od 19 do 22 hodin měl hodnotu 11,58 %. Je třeba říci, že únorový zájem diváků o programovou nabídku na ČT2 se velice blížil zájmu publika o třetí nejsledovanější kanál – program TV Prima. V celodenním průměru za ním zaostával pouze o 0,77 %. Během některých dnů byl dokonce viditelně větší, například ve středu 24hodinový podíl ČT2 ve výši 19,31 % byl větší o 0,67 % než na Primě a vůbec největší rozdíl připadl na sobotu, kdy podíl na publiku na ČT2 o velikosti 17,09 % převýšil podíl na publiku na Primě o 4,44 %
V únoru roku 2002 činil podíl na publiku obou programů České televize v 24hodinovém průměru 35,80 %. V hlavním večerním čase, do něhož jednotlivé stanice zpravidla soustřeďují své divácky nejvíce atraktivní pořady, byl podíl obou programu ČT více než třetinový, když dosáhl hodnoty 33,11 %.
David J i r u š e k
Pověřený vedoucí PR&Promotion
Česká televize