Radioservis vydává nahrávky humorných písniček a reklam z let 1927-1943

radioservis_pojddal

ZAJÍMAVOST – „Pojď jen blíž, uvidíš…“ je název nového CD, jež vydává Radioservis. Velká část interpretů, které si můžete poslechnout na nahrávkách, byla ve dvacátých a třicátých letech minulého století vítanými hosty zábavných pořadů Radiojournalu. Reklamní snímky prokládané rozvernými kousky Ference Futuristy, Jindřicha Plachty a dalších hvězd pražských či brněnských operetních divadel a kabaretů jsou částečně oslavou 90. narozenin Českého rozhlasu.

Futurista v nahrávkách Radioservisu

Většina snímků zprostředkuje potenciálním posluchačům zejména rozvernou náladu a často nechybí ani lidová dvojsmyslnost. Pro vydavatele těchto nahrávek byly kuplety, scénky a popěvky zejména snadným výdělkem. „Dnešní posluchačstvo těchto letitých nahrávek se ovšem s milosrdným odstupem mnoha desítek let nemusí nad jejich úrovní zrovna dvakrát pohoršovat: v pomyslné soutěži s masovou produkcí podobných žánrů, útočících dnes na posluchače a diváky ze všech možných médií a zdrojů, některé z nich kupodivu obstojí se ctí,“ říká Radioservis k novému CD s názvem „Pojď jen blíž, uvidíš...“.

Originální nahrávky humorných písniček a zvukových reklam z let 1927-1943 vydává v těchto dnech Radioservis. Jedná se též o dárek posluchačům Českého rozhlasu, který si v letošním roce připomíná 90 let od zahájení vysílání. Právě na Radiojournalu drtivá většina snímků na CD zazněla. Nahrávky nenabízí jen hudbu, ale rovněž reklamní snímky a  „povedené taškařice“ v podání Ference Futuristy, Jindřicha Plachty a dalších někdejších hvězd pražských či brněnských operetních divadel a kabaretů.

Na které se nedostalo…

Neboť všichni jistě velice dobře chápeme, že od chvíle, kdy zákazník vkročil do obchodního domu Teta, nemusel si už stěžovat na všeobecnou drahotu; výraznou úsporu při nákupu obuvi nepochybně způsoboval fakt, že Baťa, když …uvidí desítku, udělá z ní devítku…. Vlídný je i verš Sana/tu zná každá panna a pohodu navodí i uklidňující rytmus tanga, umožňující vychutnat si v klidu lahodný nápoj připravený z pražených a mletých čekankových puků značky Hanačka… Další perly ze širokého výběru nahrávek veselých kupletů i velice vděčného žánru dobových reklamních snímků se bohužel na tento disk již nevměstnaly,“ uvádí Radioservis.

Prostor prý nevybyl ani na celou řadu písniček a vstupů, včetně titulní. Necelých 80 minut nový disk Radioservisu servíruje mnoho nezapomenutelných okamžiků. Nejen dříve narozeným, ale i rozhlasovým nadšencům udělá kompaktní disk jistě radost. Umožní jim totiž nahlédnout do doby, kdy nebylo možné pořizovat si v domácí režii záznamy. Současně je zajímavé nahlédnout do rozhlasové minulosti, ona sonda do jiné tvorby rozhlasového světa odkrývá s odstupem času tvorbu, na niž by se rozhodně nemělo zapomínat.

Ano, rozhlasové hry a řada jiných počinů ze začátků Českého rozhlasu určitě patří ke zlatému fondu. Přesto právě reklamní scénky, humorné skladby mohou též vypovědět o tehdejší době mnohé. CD „Pojď jen blíž, uvidíš…“ vychází v Radioservisu v rámci Edice Fonogram, novinka je inspirována rozhlasovým pořadem FONOGRAM Gabriela Gössela, který vysílal Český rozhlas 2 – Praha.

radioservis_pojddalvelke

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .