Rozhlasová stanice BBC bude v České republice působit pod značkou Rádio Zet. Na dnešním setkání s novináři to oznámil Michel Fleischmann, jeden ze dvou jednatelů společnosti BBC Radiocom, která vysílání české BBC provozuje. Vysílání BBC ČR nyní zajišťuje skupina Lagardere, která hodlá na trh uvést zpravodajské rádio pod značkou Rádio Zet.
Značka BBC zůstane jen u anglického vysílání
Vedení skupiny Lagardere a společnosti BBC Radiocom dnes představilo koncepci a programové plány nové zpravodajské stanice na českém trhu. Ta se už nebude identifikovat jen pod značkou BBC, ale české bloky bude přinášet pod názvem Zet. Stanice bude propojena i s on-line portálem zet.cz a hodlá být určitým zpravodajským centrem na rozhlasovém trhu. Značka BBC tak zůstane pouze v rámci anglického vysílání, které dodává britská BBC World Service.
Rádio Zet tak bude zcela novou značkou na rozhlasovém trhu. Autoři projektu upustili od přímé spolupráce s BBC, pokud jde o použití značky. „Mohli bychom uzavřít s BBC smlouvu o značce, ale myslíme si, že by to rádio mělo mít vlastní tvář a vlastní obsah, proto se to bude jmenovat „Zet“, značka má vyjadřovat zpravodajský charakter stanice, tedy Zet jako „zprávy“. Uvědomujeme si negativní konotaci, pokud jde o zaniklou televizi Z1, ale přineseme úplně nový projekt, který nebude pouze rozhlasovou stanicí. Hodláme přestavět způsob naší práce a mít centralizovaný zpravodajský servis pro všechna rádia v rámci naší skupiny. Důležitou součástí projektu bude i zpravodajský portál zet.cz,“ uvedl výkonný ředitel skupiny Lagardere Active ČR Miroslav Hrnko, který je i jednatelem společnosti BBC Radiocom.
Zpravodajské rádio je drahé, ale pro Lagardere má smysl
K uvedení nové značky by mělo dojít v nejbližších týdnech, jakmile změnu schválí Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Žádost o změnu názvu by měla být podána v tomto týdnu. „Do projektu samotného zpravodajského rádia bychom nešli. Počítáme ale s tím, že nepůjde pouze o rádio. Celý projekt má několik pilířů. Zpravodajské rádio je drahé, ale to naše by mělo mít přidanou hodnotu pro celou naši skupinu,“ dodal Hrnko.
Prezident skupiny Lagardere Michel Fleischmann řekl, že skupina hodlá využít příležitost, která se jí na trhu nabízí. „Tato příležitost se objevila nečekaně. V České republice totiž neexistuje zpravodajské rádio jako takové. A nyní máme možnost ho vytvořit na 12 frekvencích v krajských městech, což přináší obrovský potenciál. Od samého začátku jsme nepochybovali o tom, že budeme a chceme dělat zpravodajské rádio. To byl, je a bude cíl tohoto projektu,“ dodal Fleischmann.
Probíhá i jednání s Českým rozhlasem. Zet ale půjde vlastní cestou
Oba představitelé společnosti BBC Radiocom potvrdili i schůzky s vedením Českého rozhlasu ohledně možné spolupráce. Vyloučili však, že by bylo v plánu přejímání nezměněného programu rozhlasu, tak jako to bylo v minulosti na frekvencích BBC.
Další informace ohledně nového projektu Rádia Zet přineseme v zítřejším vydání RadioTV.