Český rozhlas 1 – Radiožurnál od měsíce října částečně mění programové schéma svého ranního vysílání. Cílem těchto úprav je celkové zpřehlednění, aby se posluchači ve vysílání lépe orientovali a našli si snadněji ty informace, které na počátku dne nejvíce potřebují. Programové změny podporuje nová komunikační kampaň.
Dominantou ranního vysílání zůstávají tradiční zpravodajské pořady – Ozvěny dne nebo zprávy uslyšíte v každých 15 minut, Otázku dne před osmou a devátou hodinou, Zelenou vlnu od půl šesté třikrát v hodině.
Novou součástí Ranního Radiožurnálu se stává rubrika O všem – s vámi. Každý den moderátor vyhlásí téma, na které mohou posluchači reagovat posláním SMS nebo přímo telefonátem do živého vysílání.
Od října se také zvyšuje počet živých rozhovorů s meteorologem z Českého hydrometeorologického ústavu o aktuální předpovědi počasí. Vysílat se budou každou hodinu vždy deset minut před půl. V 5.20 bude součástí předpovědi počasí navíc také infomace o meteorologické situaci v sousedních zemích. V 6.20 doplní rozhovor s meteorologem regionální meteorologické zvláštnosti.
Své stálé místo v ranním vysílání dostanou aktuální rubriky. „Stane se dnes“ – příspěvěk, který vychází z aktuálního dění dne má vysílací čas: 5.15, 6.15, 7.15 a 8.15. „Ke dni“ – aktuální reportáž z regionu přijde na řadu v 5.50 a aktuální reportáž ze světa v 6.55.
Ekonomika je nově zařazena v 8.40, kdy redaktor ekonomické redakce v rozhovoru s moderátorem rozebere aktuální ekonomické události. Mění se i časy Sportovních přehledů (v 5.46, 6.46, 7.46 a 8.46) a relace Čteme ze zahraničního tisku (v 9.10).
Radiožurnál se chce zbavit nálepky zpravodajské stanice
Představit programové změny a prezentovat ČRo1 – Radiožurnál jako moderní a dynamickou rozhlasovou stanici má za cíl nová reklamní kampaň. Ta se celá nese v duchu 3 námětů, které spojuje jeden hlavní motiv – talíř. Právě “pěkně na talíři” prezentuje ČRo všechno, co svým posluchačům nabízí. Ať již je to počasí, magazíny ze světa a o světě nebo sport. Radiožurnál se tak snaží zbavit nálepky zpravodajsko-publicitické stanice a zaujmout posluchače zábavnějšími tématy než je politika, se kterou si jej většina posluchačů spojuje. S novou reklamní kampaní ČRo se setkáte na venkovních reklamních nosičích, na internetu, v programových upoutávkách v České televizi a v tištěných médiích.