„Nepřipravujeme žádné rozsáhlé reakce,“ komentovala výkonná ředitelka společnosti Mediaresearch Irena Ebermannová tvrzení bývalého provozovatele peoplemetrů, firmy Taylor Nelson Sofres, že je Mediaresearch napojena na televizi Nova.
Společnost Mediaresearch nepodá žalobu na firmu Taylor Nelson Sofres Media (TNS), která ji prostřednictvím Tomáše Gregory veřejně obvinila z napojení na televizi Nova. Mediaresearch přitom od konce dubna provádí elektronické měření sledovanosti televizí, ve kterém nahradila právě TNS. „Toto nařčení nás mrzí, ale nepřipravujeme žádné rozsáhlé reakce,“ řekla serveru RadioTV výkonná ředitelka Mediaresearch Irena Ebermannová. Gregor rovněž zpochybnil vlastnickou strukturu Mediaresearch a údajnou neprůhlednost jejího financování.
„Vlastník naší společnosti je známý a financování je zajištěno úvěry, o kterých jsou regulérní záznamy v našem účetnictví, které podléhá auditu. Jednoznačně vylučujeme jakékoli napojení a ovlivnění projektu jakýmkoli způsobem ze strany jakéhokoli televizního subjektu,“ upozornila Ebermannová. „Jestliže Asociace televizních organizací (ATO), která sdružuje všechny televize volila raději variantu nového projektu s rizikem, které si tenkrát všichni nepochybně uvědomovali, než pokračování v něčem ozkoušeném, pět let fungujícím, zřejmě k tomu měla i důvody na straně starého projektu, které jsou maskovány podobnými výpady.“
Gregor během akce Forum Media k elektronickému měření sledovanosti televizí v České republice minulý týden rovněž řekl, že panel Mediaresearch, který je nastaven odlišně než předchozí panel TNS, nahrává komerčním stanicím, zejména „té dominantní“. Podíl televize Nova po odstartování projektu TV Metrů společnosti Mediaresearch však nestoupnul – výrazně si ale polepšila televize Prima, jejíž generální ředitel Martin Dvořák o novém panelu prohlásil, že si od něj slibuje právě zvyšující se údaje o sledovanosti této stanice.
Pochybnosti o novém provozovateli elektronického měření sledovanosti v kuloárech připouštějí i některé reklamní a mediální agentury. Ebermannová taková obvinění odmítá. „Má-li někdo tolik volného času, že ho plýtvá na konstruování pomluv podobného druhu, tak my mu ten čas můžeme jen závidět.“ Mediaresearch zvítězila v loňském tendru ATO, která je zadavatelem projektu elektronického měření sledovanosti televizí. Letošního 29. dubna po pěti letech nahradila dosavadního provozovatele peoplemetrů, společnost Taylor Nelson Sofres. Ta si pro jistotu nechala zaregistrovat ochrannou známku na název peoplemetr, takže Mediaresearch své měřící zařízení striktně označuje TV Metr.