Mediální skupina Mafra a její televizní značka Óčko v poslední době několikrát překvapila. V dohledné době nespustí jeden, ale až dva nové kanály. Óčko Gold bude přímo konkurovat Retro Music Television a Óčko Expres bude prakticky formát pražského Expresrádia v televizním vysílání. Mafra tak zviditelní hned dvě značky a přiblíží Expresrádio i těm divákům, kteří o něm nikdy neslyšeli.
Proud klipů s formátem Expresrádia
Spuštění televizního kanálu s formátem pražského Expresrádia pod značkou Óčko Expres je zajímavou myšlenkou. Touto cestou postupují i někteří zahraniční vysílatelé, když využívají satelitní a kabelové vysílání pro zviditelnění svých rozhlasových projektů. Jedním z příkladů může být britská stanice Classic FM TV, která vysílá pouze na internetu, ale do prosince roku 2007 byla k dispozici i satelitním divákům napříč Evropou. Podobný projekt provozuje v Polsku i jedno z největších soukromých rádií RMF. Televizní kanál nese název RMF Maxxx TV.
Od Óčka Expres nicméně nelze mít přehnaná očekávání. Patrně půjde – podobně jako v případě projektu Óčko Gold – pouze o nemoderovaný proud videoklipů. Nastavení hudebního formátu po vzoru Expresrádia ale může přinést zajímavé oživení na trhu hudebních televizí. Óčko Expres tak bude vlastně neustálou reklamou formátu Expresradia, k němuž může touto cestou přilákat nové posluchače.
Před rokem bylo Óčko na prodej, teď je prý k mání Expresradio
Zpráva o spuštění už třetí stanice Óčka v krátkém sledu je velmi překvapivá. Ještě před rokem byl reálný i prodej celé této hudební televize do rukou mediální skupiny Lagardere. Šéf skupiny Lagardere Michel Fleischmann nicméně v rozhovoru pro deník E15 uvedl, že Mafra chtěla za Óčko víc, než kolik byla Lagardere ochotna dát.
Novinář Aleš Borovan, provozovatel serveru Borovan.cz, před dvěma týdny informoval, že pražské Expresradio je rovněž na prodej. Problémem možné dohody má být i v tomto případě poměrně vysoká cena – ta by se podle informací Borovan.cz měla pohybovat v řádu milionů korun. Když skupina Mafra před devíti lety koupila Expresradio, cena se tehdy měla vyšplhat až na desítky milionů korun. Žádná ze stran ale tehdy podobnou cenu nepotvrdila.