Současný růst podílu a sledovanosti televize Prima byl pozorovatelný několik týdnů po personální změně v programovém oddělení televize Prima, kdy programový scheduling dostal pod svá křídla velmi schopný člověk, který se schedulingu mohl věnovat naplno. Jeho jméno je Miloš Zahradník. Jeho precizním promyšleným nasazením zavedených seriálů do časů, kde je konkurence „oslabená“, přinesla již velmi brzy očekávané ovoce. Zmínit lze v tomto ohledu vysílání seriálu „Doktor z venkova“ v poledne, kdy dříve konkurence vysílala populární „Jessicu“ a nahradila ji již nikoliv tak kvalitní kriminálkou.
Také orientace na programové žánry a využití klasických a strategicky promyšlených schedulingových technik, typických pro komerční televizi přinesly po dalších několika týdnech pozitivní výsledek. Na rozdíl od konkurence sází na seriálovou tvorbu, zábavu, talkshow – filmy tvoří doplňkovou součást. V oblasti zábavy pak vsadila na známé osobnosti. Především trpělivost s těmito formáty přinesla ovoce. Ony časté změny v programovém schématu, ve kterých dochází u konkurence způsobují i negativní vliv.
Jakmile si člověk zvykne na zavedený pořad, po krátké chvíli se mění jeho vysílací čas. To se u TV Prima děje zřídka. A tak, především u seriálů, dochází právě v současnosti u TV Prima k nárůstu. Seriály zajišťují věrné publikum, které se každý týden/den v daný čas k televizní obrazovce vrací. Mnohé seriály, které TV Prima nyní vysílá, neměli v úvodu příliš slibnou sledovanost. Avšak trpělivost a hledání „správného“ času, kde pro seriál jsou ti správní diváci a s využitím audience flow těží nyní TV Prima úspěchy. Díky tomu lze také zmínit, že během vysílání hokejových přenosů nedošlo k tak razantnímu poklesu sledovanosti u TV prima jako např. u TV Nova. Ta svojí orientací na filmové tituly (nabízí nejvíce filmů týdně ze všech plnoformátových terestrických televizí v Evropě) nemá až tak věrné publikum (důvod je zřejmý: kvalita filmových titulů kolísá a je často nevyrovnaná).
Pokud lze uvést konkrétní tituly, které nyní „pomáhají“ úspěchu sledovanosti je vysílání sportovních přenosů – především Formule (právě sportovní přenosy ve všech zemích přináší výjimečné sledovanosti), ze zábavných pořadů samozřejmě „Nikdo není dokonalý“ (a to i v reprízách např. v sobotu), z akvizičních pořadů pak telenovela „Cuando Seas Mía“ (Hříšná láska), která ve svém čase dosahuje totožnou sledovanost jako TV Nova – a to je telenovela teprve na začátku, již zavedený a všem známý „Komisař Rex“ a český seriál „Chalupáři“, který velmi dobře konkuruje TV Nova (vysílá Milionáře). V daytime vysílání se konečně dostavil i úspěch soap opery „Bold and Beautiful“ (Báječní a bohatí), která slaví velké úspěchy po celé Evropě (mnohé země ji vysílají v access primetime).
Opomenout nelze ani Zpravodajský deník. Postupným vyhledáváním slabých míst se tak podařilo sestavit programové schéma, které má velmi vyrovnanou sledovanost. Jedinou slabinou je sobotní primetime, ve které zatím TV Prima nedokáže sekundovat vůči silné konkurenci zábavných pořadů TV Nova a ČT a jejich filmovým blockbusterům. Uvidíme, co TV Prima vymyslí. Nabízí se určitě několik možností, jak zaujmout a obstát….
K dalšímu růstu může pomoci i lepší self promotion. To se v poslední době sice zlepšilo, ale stále pokulhává. V kombinaci výběru krátkého a výstižného komentáře, dobře laděného hlasu a „atraktivních“ obrázků lze dosáhnout kvalitní „přesvědčivé reklamy“, která diváka přinutí pořad sledovat. Současné promo je takové podobě zatím vzdálené.
Výrazným důvodem úspěchu TV Prima jsou také současné programové změny na první programu České televize, ale také její stále méně atraktivní programové nabídce. Vysílání volebního diskusního pořadu v primetime a umělé udržování nepovedené a divácky neúspěšné kvizové show Gladiátor patří mezi hlavní příčinu výrazného poklesu sledovanosti ČT1 nejen v primetime. I když – především pak volební diskuse – se snaží naplnit veřejnou službu, kvalita pořadu silně pokulhává.
Úspěch TV Prima má vedle svých pozitiv i mírné negativum. I přesto, že se jí podařilo vychovat věrného diváka a vytvořit milou image rodinné televize mezi diváckým obecenstvem, je nutné upozornit, že TV Prima má vysoký podíl sledovanosti především u starších diváků. A to pro komerční televizi, jenž je závislá na příjmech z reklamy, není příliš pozitivní vize do budoucna. Naopak výrazným kladem je, že TV Prima má své diváky především ve větších městech, což je dáno stále omezenou možností přijmu a pokrytím signálu.
Velmi rád bych především programovým pracovníkům TV Prima poblahopřál a do budoucna popřál stále lepší výsledky a také mnoho nových úspěšných pořadů vlastní produkce. Jak tomu dokazuje aktuální sledovanost, nejedná se o přání nereálné.