Fotbalové přenosy prvních osmi ze 64 zápasů vidělo prostřednictvím České televize již čtyři a čtvrt miliónů diváků starších 4 let.
Rozbíhajícímu se mistrovstvím světa v kopané na obrazovce České televize zřetelně více holdují muži než ženy, a to v poměru 3 : 1. Fotbalové přenosy před ostatním televizním menu preferuje 49 z každé stovky mužů u televizních obrazovek.
Zatím relativně nejvíce diváků, dle věku, se rekrutuje ze skupiny 35-54letých, která dosahuje průměrných hodnot sledovanosti 6,7 % při podílu na publiku 36 %. Z hlediska vzdělání dosahují přenosy největší přízně u vyučených bez maturity s průměrem sledovanosti 6,3 % při podílu na publiku 34 % a diváků s úplným středním vzděláním s průměrem sledovanosti 6,1 % při podílu na publiku 35 %.
Páteční zahajovací ceremoniál a úvodní utkání celého mistrovství si nenechalo ujít 5,0 % (tzn. 421 tisíc) dospělých fanoušků. První sobotní přenos Irsko vs. Kamerun sledovalo v průměru 4,3 % (tj. 357 tisíc) diváků starších patnácti let. Následující utkání Uruguay – Dánsko vidělo 5,8 % (tedy 484 tisíce) dospělých. O střetnutí mezi Německem a Saudskou Arábii se zajímalo 5,0 % (čili 421 tisíc) dospělých. První nedělní přenos Argentina versus Nigérie vidělo 5,4 % (458 tisíc) dospělých. Druhý nedělní zápas Paraguay – JAR vidělo 6,0 % (tedy 508 tisíc) dospělých. V pořadí třetí nedělní utkání mezi Anglií a Švédskem bylo pro diváky zatím nejatraktivnější, utkání zaujalo 9,3 % (785 tisíc) dospělých fotbalových fanoušků a poslední nedělní střetnutí Španělsko – Slovinsko vidělo 6,8 % (574 tisíce) dospělých diváků.
Česká televize zprostředkovává informace z mistrovství světa ve fotbalu i na webových stránkách www.fotbal02.cz.
Pro další dotazy ke sledovanosti pořadů ČT, prosím kontaktujte: Karel Zeman, APA ČT, tel: 02 6113 7378/9, e-mail: karel.zeman@czech-tv.cz
David J i r u š e k
pověřený vedoucí PR&Promotion
Česká televize