Česká televize odvysílala celkem 223 minut přímého přenosu z obou semifinálových zápasů na fotbalovém mistrovství světa. Tyto dva přímé přenosy sledovalo v průměru 623 tisíc fanoušků, tj. 7,4 % dospělých a 40 tisíc, tzn. 3,1 % dětí ve věku 4 až 14 let. Tedy skoro každý druhý dospělý člověk a téměř každé čtvrté dítě, kteří v tu dobu byli u obrazovek, sledovali přímé přenosy z mistrovství na programu ČT2.
Již tradičně byla hodnota přízně mužů (průměr sledovanosti 11,0 % při podílu na publiku 68 %) téměř 3x větší než u žen (průměr sledovanosti 4,0 % při podílu na publiku 28 %).
Největší divácké zastoupení v publiku dosáhli diváci ve věkové skupině od 55 let výše, kteří při průměru sledovanosti 11,4 % dosáhli podílu na publiku o hodnotě 55 %. Relativně nejvíce zájemců o přenosy, podle vzdělání, bylo mezi vyučenými bez maturity. Tato skupina vykázala hodnotu průměru sledovanosti ve výši 8,0 %. Maxima v podílu na publiku ve výši 70 % dosáhli vysokoškolsky vzdělaní fanoušci.
Vyšších hodnot sledovanosti dosáhlo první semifinálové utkání mezi Německem a Jižní Koreou. Hodnota sledovanosti tohoto přímého přenosu byla 7,5 % při podílu na publiku ve výši 48 %. Poněkud méně diváků zaujal přímý přenos středečního utkání mezi Brazílií a Tureckem, který dosáhl hodnoty sledovanosti 7,3% při stejném podílu na publiku 48 %.
Všechny informace k fotbalovému mistrovství světa naleznete i na speciálních webových stránkách společného projektu České televize a www.sportovninoviny.cz na adrese www.fotbal02.cz nebo na teletextu ČT.
Pro další dotazy ke sledovanosti pořadů ČT, prosím kontaktujte: Karel Zeman, APA ČT, tel: 02 6113 7378/9, e-mail: karel.zeman@czech-tv.cz
David J i r u š e k
pověřený vedoucí PR&Promotion,
Česká televize