Finálová utkání MS na obrazovce České televize

radiotv22Nedělní přenos finálového utkání o mistra světa sledovalo v průměru 1 493 000 diváků, tj. 17,7% dospělých diváků, kteří dosáhli podílu na publiku 57,58%. Finálové utkání vykazovalo vzrůstající zájem fanoušků o dění na fotbalovém hřišti a sledovanost rostla v průběhu celého zápasu. Přímý přenos druhého poločasu finálového utkání s průměrnou sledovaností 18,8% při podílu na publiku 61,80% vidělo o 210 000 diváků více než poločas první, jehož průměrná hodnota sledovanosti, 16,3% dospělých diváků, byla dosažena při podílu na publiku o hodnotě 52,53%.

V auditoriu přenosu finálového utkání výrazně převažovali muži nad ženami. Muži dosáhli průměrné hodnoty sledovanosti 23,5% při podílu na publiku 67,93%. U žen měla sledovanost hodnotu 12,2% při podílu na publiku 45,26%.

Z hlediska věku se přenosu věnovali nejvíce diváci z věkové kategorie 45-54 let s průměrnou hodnotou sledovanosti 22,0% při podílu na publiku 61,02%. Diváci věkové kategorie 15-24 let měli největší podíl na publiku, kdy 67,11% diváků ve věku 15-24 let sledovalo u televizních obrazovek právě finálové utkání Německa s Brazílií.

Z hlediska vzdělání převažovali vyučení (průměrná sledovanost 18,9% při podílu na publiku 55,41) a diváci se vzděláním středoškolským  (průměrná sledovanost 18,1% při podílu na publiku 60,78%). Skupina vysokoškolsky vzdělaných lidí dosáhla největšího podílu na publiku o hodnotě 61,43%.

Zápas o třetí místo mezi pořadatelskou zemí Jižní Koreou a Tureckem sledovalo celkem 815 000 dospělých, což představovalo 9,7% diváků starších 15 let při podílu na publiku 40,23 %. Většímu zájmu se těšil druhý poločas zápasu, který sledovalo 10,2% dospělých diváků ve srovnání s 9,1% diváků, kteří sledovali poločas první. Podíl na publiku vzrostl s druhým poločasem z 39 na 41%.

Úroveň sledovanosti mužů byla oproti ženám více než dvojnásobná s průměrnou sledovaností 13,5% při podílu na publiku 54,89% versus 6,1% při podílu na publiku 25,90%. Stejně jako u finálového utkání převažovali v auditoriu diváci 55 let a výše s průměrnou sledovaností 11,9% při podílu na publiku 42,43%.

Z hlediska vzdělání v auditoriu dominovali vyučení s průměrem sledovanosti 10,2% při podílu na publiku 42,97%. Vysokoškolsky vzdělaní diváci opět dosáhli hodnoty největšího podílu na publiku ve výši 49,07%.

Všechny informace k fotbalovému mistrovství světa naleznete i na speciálních webových stránkách společného projektu České televize a www.sportovninoviny.cz na adrese www.fotbal02.cz nebo na teletextu ČT.

Pro další dotazy ke sledovanosti pořadů ČT, prosím kontaktujte: Karel Zeman, APA ČT, tel: 02 6113 7378/9, e-mail: karel.zeman@czech-tv.cz

David  J i r u š e k
pověřený vedoucí PR&Promotion
Česká televize

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .