Česká televize přiblížila prostřednictvím přímých přenosů svým divákům více jak 41 hodin sportovního dění z letošního mistrovství Evropy v lehké atletice. Tuto programovou nabídku České televize využilo více jak 3,2 milionu dospělých sportovních fanoušků. V průměru kteroukoliv z 2469 minut evropské atletiky sledovalo na programu ČT2 na 419 tisíc diváků od patnácti let výše a 32 tisíce dětí ve věku 4 až 14 let.
V publiku, jako při většině sportovní nabídky, převažovali muži. Ti dosáhli průměrné hodnoty sledovanosti 245 tisíc, tzn. 6,0 %, při podílu na publiku 27 %. U žen dosáhla průměrná hodnota sledovanosti 174 tisíce, tj. 4,0 %, při podílu na publiku 15 %.
Sledovanost atletického mistrovství rostla s věkem. Ovšem z diváků, kteří danou dobu trávili ve společnosti televize, dávalo přednost atletice před ostatní nabídkou relativně nejvíc 15-24letých s podílem na publiku o hodnotě 23 % a zejména pak skupina 35-44letých s podílem na publiku 24 %.
Ohlas na vysílání evropského šampionátu v lehké atletice se zvyšoval s rostoucím vzděláním, když diváci vysokoškolským vzděláním vykázali průměr sledovanosti 5,8 % při podílu 30 %.
Zájem o nabídku jednotlivých dnů též závisel na účinkování českých atletů. Pozornost se tak zákonitě soustředila především na oba dny, během nichž v Mnichově probíhal desetiboj. Ve středu 7. srpna dosáhl průměr sledovanosti hodnoty 6,2 % a ve čtvrtek 8. srpna vyskočila tato hodnota dokonce na 7,1 %.
Česká televize zprostředkovávala informace z dění na mistrovství Evropy v lehké atletice i na svých teletextových stránkách a též i v rámci společného projektu České televize a www.sportovninoviny.cz na internetové adrese www.atletika02.cz
Pro další dotazy ke sledovanosti pořadů ČT, prosím kontaktujte: Karel Zeman, APA ČT, tel: 02 6113 7378/9, e-mail: karel.zeman@czech-tv.cz
David J i r u š e k
pověřený vedoucí PR&Promotion ČT