Kulturní kanál ČT art stáhl jeden ze svých původních magazínů a to už po dvou dílech. Čtrnáctideník s názvem Monoskop, který mapuje současnou televizní tvorbu, se objevil ve vysílání pouze 4. a 18. září. Podle oficiálního stanoviska měl být hlavním problémem povrchní obsah tohoto pořadu, který nedostál očekáváním programového managementu České televize.
„ČT Art je kanálem, který je postavený především na kvalitním obsahu. Pořad Monoskop, který měl přinášet hloubkovou analýzu české i světové televizní tvorby, bohužel těmto vysokým programovým očekáváním nedostál,“ uvedl oficiální důvod výkonný ředitel kanálu ČT art Tomáš Motl.
Web Mediář.cz ale našel přímo v obsahu pořadu i jiné momenty, které mohly vedení České televize překážet. Ve druhém dílu, jež se věnoval práci televizních scénáristů, zazněla kritika vůči ČT od některých předních tvůrců. A v celém pořadu se mluvilo výhradně o seriálech Novy.
„Když jsem nabízel film o fotbale do České televize, tak se mi stalo, že dramaturg, který přijímal tu látku, mi řekl, že ‘tohle se našemu divákovi líbit nebude’. A já jsem se zeptal, jestli ví, kdo je jejich divák, a on mi řekl, že oni to vědí velmi dobře. A to mi přišlo tak strašně arogantní, že jsem se zvedl a odešel,“ řekl například scénárista seriálu i filmu Okresní přebor Jan Prušinovský.
Rovněž materiál k úspěšné a oceňované sérii o Janu Palachovi Hořící keř v České televizi nepřijali, později po něm sáhla placená televize HBO. „Napsal jsem celovečerní scénář, který jsem zanesl do České televize, kde dramaturgové říkali, že je to výborné, že by to určitě rádi dělali a že se ozvou. A neozval se nikdo. Což se ukázalo jako naše největší výhra,“ řekl v posledním pořadu Monoskop scénárista Štěpán Hulík.
O tom, že současné vedení České televize v čele s generálním ředitelem Petrem Dvořákem nestrpí žádnou kritiku, jsme psali v komentáři Nekritizujte Českou televizi a už vůbec jejího generálního ředitele.