KirchMedia patřila k mocným hráčům na německém televizním trhu. V dubnu minulého roku pod tíhou svých dluhů vyhlásila bankrot. Od té doby dochází k postupnému rozprodeji všech jejich skupin, aby byly splaceny dluhy mateřské společnosti.
Už dlouho se plánuje prodej jedné z největších a nejúspěšnějších mediálních skupin patřící do KirchMedia, kdysi ovládanou bavorským podnikatelem Leo Kirchem. ProSiebenSat.1 stále hledá nového majitele. Nejnověji má o celou skupinu zájem Američan s izraelským pasem Haim Saban, který miliony dolarů vydělal tím, že prodával hudební práva ke kresleným seriálům. Prodejem sítě Fox Family Worldwide v roce 2001 prý inkasoval 1,5 miliardy amerických dolarů, když se novým majitelem stal americký obr v zábavním průmyslu, společnost Walt Disney.
Saban se o převzetí ProSiebenSat.1 už jednou pokusil. Avšak zhruba před měsícem celý prodej skončil neúspěchem. Druhá největší soukromá televizní skupina znovu hledá kupce a Saban se nevzdává, opět se chystá předložit nabídku. O jeho snaze znovu se pokusit získat lukrativní skupinu patřící do KirchMedia najednou informovalo několik německých periodik, mezi nimiž nechyběl časopis Focus a noviny Welt am Sonntag a Süddeutsche Zeitung. Podle listů Saban usilovně pracuje na nabídce a tento týden již měl poslat svůj vyjednávací tým do Mnichova.
Celý prodej dceřinné skupiny ProSiebenSat.1 už přitom byl téměř uskutečněn. Saban v minulém kole vyhrál, přestože o mediální dům mělo zájem několik dalších kupců. Celý kontrakt nečekaně ukončil právě sám Saban, který nebyl schopen zajistit potřebné finance a tak nedošlo k podpisům. Podle nejrůznějších zdrojů nový majitel za skupinu měl zaplatit kolem dvou miliard eur, cena však nebyla nikdy oficiálně zveřejněna.
RTL je v Německu suverénně nejoblíbenější
Televize RTL opět zvýšila náskok před konkurencí v čele žebříčku oblíbenosti německých kanálů. Vyplývá to z obsahu studie, kterou pro televizní programový magazín TV Today připravila agentura IPSOS.
Až čtvrtina dotázaných by si v případě, že by mohla sledovat jen jediný program, zvolila právě nabídku kanálu, který sídlí v Kolíně nad Rýnem. Na druhém místě se umístil první program veřejnoprávní německé televize ARD, tzv. Das Erste, se ziskem 18%. To znamená, že rozdíl mezi oběma nejpopulárnějšími stanicemi se zvýšil z jednoho procenta před rokem (21:20) na 7% v současnosti. RTL má velký náskok v cílové skupině lidí od 14-49 let (základní cílová skupina u německých médií), v které získala 33%
preferencí. ARD se v této kategorii musela spokojit s 9% až s třetí příčkou za komerčním programem ProSieben s 15%. RTL ale dokázala získat nové diváky i v kategorii nad 50 let.
Navíc tu se ziskem 15% neztratila mnoho ani na „stříbrný“ druhý program veřejnoprávní televize ZDF se ziskem 19%. Vedoucí postavení ARD v této kategorii s 28procentními preferencemi však neohrozila. Podle šetření IPSOS se na úspěších RTL podílejí jednak relace jako Milionář, Německo hledá superhvězdu, nebo Show 80. let, i osobnosti jako superpopulární moderátor Günther Jauch. Ten se teší sympatiím 89% diváků.